Вчені пов'язали вживання газованих напоїв з підвищеним ризиком смерті

Вчені пов'язали вживання газованих напоїв з підвищеним ризиком смерті Газовані напої виявилися пов'язані з ризиком смерті
Для тих, хто вживає газовані напої, підвищується ризик смерті від захворювань травної та серцево-судинної систем.

Вчені заявили про те, що для людей, які часто вживають газовані безалкогольні напої, підвищується ризик смерті від захворювань серцево-судинної і травної систем, а також хвороби Паркінсона, повідомляє Naked science.

У ході дослідження вчені проаналізували дані 451 743 осіб з Данії, Франції, Німеччини, Греції, Італії, Нідерландів, Норвегії, Іспанії, Швеції і Великої Британії. Дослідники порівняли показники тих, хто випивав по дві і більше склянки газованих напоїв на день, з тими, хто вживав менше одного на місяць.

Вчені використали дані за 16 років з триваючого донині Європейського проспективного дослідження раку та харчування (EPIC). На момент початку дослідження учасники не повинні були мати діагностованих захворювань серця, інсульту, діабету або раку. При оцінці напоїв враховувалися як ті, що містили цукор, так і ті, де використовуються штучні підсолоджувачі.

У результаті виявилося, що ті, хто вживав багато газованої води та інших безалкогольних напоїв, були молодшими, відрізнялися великим рівнем фізичної активності і частіше виявлялися курцями. Разом з тим, вони ж частіше вмирали з різних причин. Причому, це стосувалося як любителів солодких напоїв, так і тих, хто віддавав перевагу підсолоджувачам.

Несподіванкою для дослідників виявилося, що вживання таких продуктів (одна або більше склянки за день) пов'язане зі збільшенням ризику померти від хвороби Паркінсона. При чому їм не вдалося знайти зв'язки, наприклад, з хворобою Альцгеймера.

"У нас немає переважаючою гіпотези про стосунки, які ми спостерігали. Можливо, цей результат є помилковим. В даний час необхідні додаткові епідеміологічні та експериментальні дослідження для подальшого вивчення цієї асоціації", - заявив один з авторів дослідження доктор Нейл Мерфі.

Раніше вчені заявили про те, що ожиріння викликає запалення у всіх органах і порушення роботи гормонів, що тягне за собою розвиток раку, хвороб серця, інсульти і проблеми з кістками.