Вчені пов'язали "самогубства" китів з сонячною активністю

Вчені пов'язали "самогубства" китів з сонячною активністю Вчені розповіли, чому кити викидаються на берег
Кити можуть викидатися на берег через порушення орієнтації внаслідок бурі на Сонці.

Вчені заявили про те, що "самогубства" китів, коли вони викидаються на берег, можуть бути пов'язані з активністю Сонця. Висновки дослідників були опубліковані в International Journal of Astrobiology.

У ході дослідження вчені звернули увагу на випадок загибелі 29 кашалотів, які викинулися на берег Північного моря в січні 2016 року. Вчені помітили, що незадовго до цього, в двадцятих числах грудня 2015 року, на Сонці була зареєстрована ціла серія спалахів інтенсивністю М1 і вище. На думку дослідників, це не могло бути простим збігом.

Подібні спалахи призводять до викиду великої кількості плазми, випромінювання та потоків швидких часток, які, досягаючи Землі, взаємодіють з атмосферою і глобальним магнітним полем планети. У результаті можуть виникати полярні сяйва і геомагнітні бурі, пов'язані з дестабілізацією силових ліній магнітного поля Землі. За розрахунками вчених, це сталося і в грудні 2015 року, коли зсув силових ліній геомагнітного поля в Північному морі в районі Норвезької траншеї перевищив 460 кілометрів.

Відомо, що китоподібні, як і багато інших морських тварин, багато в чому покладаються на геомагнітне поле для навігації в океані. Тому порушення його структури цілком здатні дезорієнтувати їх . Відчуваючи напрямок силових ліній, кашалоти попрямували прямо на мілководдя, вибратися з якого їм вже не вдалося.

Вчені відзначають, що загиблі тварини були ще молодими й недосвідченими, родом з відкритого океанського регіону Азорських островів, і в обмежених умовах Північного моря порушення навігації цілком могло виявитися фатальним.

Раніше вчені заявили про те, що стрибки над водою і шум, який їх супроводжує, є частиною соціальної поведінки китів-горбачів і використовуються їх групами для спілкування один з одним.