Новини науки - Вчені пов'язали появу африканських саван з вибухами наднових - Новини IT і науки - dt.ua

Вчені пов'язали появу африканських саван з вибухами наднових

12 жовтня, 2017, 11:44 Роздрукувати

Наднові вибухали кілька мільйонів років тому.

Поява саван була пов'язана з лісовими пожежами

Вчені заявили про те, що поява африканських саван могла бути пов'язана з вибухами наднових зірок, які відбулися кілька мільйонів років тому. Висновки дослідників опубліковані в журналі Nature.

У ході дослідження вчені провели ізотопний аналіз донних осадових покладів і виявили кілька піків вмісту ізотопу заліза 60Fe в шарах, що сформувалися 1,5–3,2 і 6,5–8,7 мільйонів років тому; ці піки на графіках свідчать, на думку вчених, про кілька вибухів наднових на відстані не більше 100 парсеків від Землі за останній десяток мільйонів років.

Існують дослідження, що підтверджують зв'язок близьких вибухів наднових з атмосферними збуреннями на Землі, зокрема з активним утворенням блискавок. Десять мільйонів років драматичні події галактичного масштабу могли викликати грози і блискавки на Землі. Блискавки били в дерева і приводили до лісових пожеж; палеоботаніки пов'язують утворення африканських саван, що з'явилися наприкінці неогену (3-8 мільйонів років тому), з лісовими пожежами, але до цих пір було невідомо, що стало причиною пожеж. Зараз у вчених з'явилася гіпотеза про те, що існуванням саван Земля зобов'язана спалахам наднових.

Читайте також: Формування давніх покладів вугілля призвело до масштабного зледеніння Землі – вчені

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили найяскравішу наднову зірку у Всесвіті. ASASSN-15lh у два рази яскравіша за зафіксований раніше максимум для наднових, в тисячі разів яскравіша за "нормальних" наднових і в 50 разів яскравіша за нашу галактику Чумацький Шлях.

Випуск №23, 16 червня-22 червня Архів номерів | Зміст номеру < >