Нормалізація циркадних ритмів допомагає в боротьбі з раком печінки - вчені - Технології - dt.ua

Вчені пов'язали порушення циркадних ритмів з розвитком раку

9 листопада, 14:56 Роздрукувати

Нормалізація циркадний ритмів дозволяє придушити зростання пухлин печінки.

Порушення циркадних ритмів виявилося пов'язаним з розвитком пухлин

Вчені з Університету Техасу в Х'юстоні заявили про те, що "біологічний годинник" організму відіграє вирішальну роль в боротьбі із розвитком раку печінки. Як повідомляє MedicalXpress, дослідники встановили, що нормалізація циркадних ритмів дозволяє придушити зростання злоякісних пухлин.

Вченим вдалося визначити білок, який придушував функціонування гена BMAL1, що бере участь у формуванні циркадного циклу та активного в клітинах печінки. Після того, як дослідникам вдалося збільшити активність цього гена, пухлинні клітини почали гинути. Виявилося, що 50% клітин пухлин печінки виробляють білок, який викликає порушення циркадних ритмів.

Циркадными ритмами називають коливання інтенсивності різних біологічних процесів, пов'язаних зі зміною дня і ночі, включаючи обмін речовин, сон, неспання, прийом і засвоєння їжі, і залежать від режиму дня. Відомо, що правильний добовий ритм збільшує тривалість життя організму і зменшує ризик раку, а порушення біоритмів, навпаки, провокує розвиток різних захворювань.