Вчені пов'язали давнє "поле смерті" в США з падінням астероїда, що вбив динозаврів Риби загинули практично миттєво © Naked Science
Скам'янілості формації Хелл-Крик виявилися пов'язані зі смертю безлічі інших істот.

Вчені з Канзаського університету з'ясували, що останки, які були знайдені на "полі смерті" в Північній Дакоті, пов'язані з астероїдом, що знищив динозаврів 66 мільйонів років тому. Як повідомляється на сайті університету, це перше кладовище скам'янілостей великих організмів, пов'язане з катастрофою в кінці крейдяного періоду.

Кладовище останків було знайдено в 2013 році на формації Хелл-Крик. Тут були знайдені рештки прісноводних риб, дерев, ссавців і морських істот, які були тісно переплетені. На думку дослідників, вони опинилися в одному місці в результаті дії сейсмічних хвиль від удару.

"Цунамі знадобилося б близько 17 годин для того, щоб дістатися до формації від місця падіння астероїда, а ось сейсмічним хвилям було б достатньо кількох десятків хвилин", - заявив Роберт ДеПальма, який виявив останки.

Дослідники підкреслюють, що в зябрах риб були знайдені сліди іридію, який пов'язаний з падінням астероїда. На думку вчених, утворення скам'янілостей і загибель риб відбувалася в два етапи, які пов'язані з двома хвилями, що виникли у внутрішньому морі протягом кількох десятків хвилин після удару.

При цьому, риби вдихнули викиди, що з'явилися від удару, плаваючи в товщі води, а потім хвиля поховали їх разом з деревами і ссавцями. Відзначається також, що сила, що діяла на істот, була настільки могутньою, що вбила їх практично миттєво. "Ми виявили одну рибу, яку вдарило об дерево і розрубало навпіл", - зазначив ДеПальма.

Раніше повідомлялося про те, що вчені представили нову версію загибелі динозаврів. На думку вчених, падіння астероїда на мексиканському півострові Юкатан спричинило масштабні виверження вулканів на території сучасної Індії. Значна кількість вуглекислоти і сірководню в результаті даних вивержень потрапили в атмосферу і світовий океан, що призвело до справді глобальної катастрофи.