Новини науки - Вчені попередили про можливість появи в Індії небезпечних супербактерій - Технології - dt.ua

Вчені попередили про можливість появи в Індії небезпечних супербактерій

5 лютого, 2018, 18:13 Роздрукувати

Країна може стати "інкубатором" бактерій, стійких до всіх антибіотиків.

В Індії можуть з'явиться небезпечні супербактерії © Lenta.ru

Вчені заявили про те, що Індія найближчим часом може перетворитися на "інкубатор" супербактерій, стійких до всіх антибіотиків. Висновки дослідників опубліковані в журналі BJCP.

В останні роки перед медиками все ширше і гостріше стає проблема появи так званих "супербактерій" – мікробів, стійких до дії одного або декількох антибіотиків. Головними "інкубаторами" таких мікробів, як вважають вчені, є лікарні і тваринницькі ферми, де антибіотики використовуються для прискорення зростання м'ясних порід худоби. І на фермах, і в лікарнях зосереджені великі кількості і потенційних носіїв інфекції, і самих бактерій, і антибіотиків, змушують їх еволюціонувати і не дають "звичайним" бактеріям витіснити менш плідних супермікробів.

Тепер же дослідники заявили про те, що одним з таких інкубаторів може стати Індія, де масово застосовуються ще не дозволені або заборонені антибіотики. Вчені прийшли до такого висновку, проаналізувавши те, які ліки присутні на ринку Індії, і зіставивши їх перелік з тим, які дозволи на виробництво тих або інших антибіотиків або їхніх сумішей видавали регулюючі органи країни.

Виявилося, що лише третина ліків на базі двох або більше антибіотиків, які продаються в Індії, була схвалена місцевими закладами охорони здоров'я, що фактично робило їхній збут злочином. Більш того, лише 3% цих ліків пройшли клінічні випробування і були схвалені регулюючими організаціями в Британії і США, і багато з них мали серйозні побічні ефекти, через які вони були заборонені в розвинених країнах.

Якщо ситуація не зміниться в найближчому майбутньому, то Індія може породити безліч нових супермікробів, які будуть чинити опір дії практично всіх антибіотиків, що існують сьогодні. З цієї причини вчені закликають владу Індії ввести найжорсткіші заходи з обмеження "нелегального" обороту антибіотиків і заборонити їхнє вживання при лікуванні хвороб, що не мають відношення до бактеріальних інфекцій.