Вчені помітили накопичення магми в найбільшому вулканічному районі Італії

Вчені помітили накопичення магми в найбільшому вулканічному районі Італії Під Флегрейскими полями почала накопичуватися магма © Joel Santos / Barcroft Images
Виверження може статися через сотні або навіть тисячі років.

Вчені зі Швейцарії, Великої Британії та Італії проаналізували матеріали, які були утворені під час попередніх вивержень Флегрейських полів, і встановили, що вулкани в цьому районі знову готуються до масштабного виверження. Разом з тим, на думку дослідників, ця підготовка може розтягнутися на сотні і тисячі років, повідомляє Naked science.

У ході дослідження вчені проаналізували 25 вивержень Флегрейських полів, останнє з яких відбулося у 1538 році. В результаті цього виверження була утворена гора Monte Nuovo, яка знаходиться недалеко від Неаполя. Разом з тим, це виверження було не найсильнішим.

Найбільший викид стався 39 тисяч років тому і отримав назву Супервиверження Флегрейських полів. Після нього над Європою різко збільшилася кількість сірки: вона поглинала і розсіювала сонячне світло, через що температура в цьому регіоні знизилася на 5-10 градусів Цельсія. Вулканічні породи покрили територію 3,7 мільйона квадратних кілометрів. Шар попелу досягав одного метра від Південної Італії до Румунії. Антропологи вважають, що це виверження стало однією з головних причин вимирання неандертальців.

Вчені об'єднали петрологічні зйомки з термомеханічною моделлю, щоб визначити, як магматична система полів переходить від дрібних і частих вивержень до великих. Виявилося, що магма, насичена водою і вуглекислим газом і вийшла в 1538 році, збігається з тією, яка передувала Супервиверженню. На їхню думку, ці знахідки доводять те, що субвулканічна система Флегрейських полів вступила в нову фазу нарощування потенціалу. Кульмінація у вигляді нового потужного виверження повинна відбутися у майбутньому, але точно визначити її точку на шкалі поки неможливо.

Раніше вчені заявили про те, що вулкан в Єллоустоні може прокинутися вже в найближчі кілька десятків, а не сотень років, як передбачалося раніше.