Вчені показали відмінності в мозку "сов" і "жайворонків"

Вчені показали відмінності в мозку "сов" і "жайворонків" Хронотип впливає на функціональні зв'язки мозку людей © Naked Science
"Жайворонки" краще справляються із завданнями в ранковий час, а "сови" - у вечірній.

Біологи з Бірмінгемського університету провели експеримент, в рамках якого вивчили реакцію "сов" і "жайворонків" на когнітивні тести. Як повідомляє Naked science, виявилося, що хронотип впливає на функціональний зв'язок мозку людей.

У дослідженні вчених взяли участь 38 добровольців (з них 14 чоловіків), середній вік яких склав 22,7 року. 16 осіб вставали рано, а решта – звикли підніматися пізно. Хронотип добровольців також визначили за часовими періодами виділення мелатоніну та кортизолу. Надалі учасників сканували за допомогою магнітно-резонансної томографії (МРТ) під час виконання когнітивних тестів на увагу: наприклад, Stroop Color Word Task - у ньому просять назвати колір, про який говорить слово, в той час як самі літери пофарбовані в інший відтінок. Завдання проводилися в різні проміжки часу протягом дня з восьмої години ранку до восьмої вечора.

Дослідники відстежували функціональний зв'язок між областями мозку, які мають загальні функціональні властивості. В першу чергу вони дивилися на задню поясну звивину і медіальну префронтальну кору.

Результати показали, що "жайворонки" реагували швидше в ранкові години і демонстрували перевагу в тестах над "совами". Однак у вечірній час "сови" краще справлялися із завданнями в порівнянні з "жайворонками", але їхня перевага була не настільки істотною. При цьому кількість зв'язків у зазначених регіонах мозку у "жайворонків" виявилося значно вищою, ніж у "сов" у всі проміжки часу.

Вчені сподіваються, що їхні висновки вплинуть на сферу праці та призведуть до індивідуалізації графіка працівників залежно від циркадних ритмів.

Раніше повідомлялося про те, що вчені винайшли універсальні ліки від хвороб мозку. Ці ліки розбивають бляшки в мозку у мишей, заражених хворобою Альцгеймера або Паркінсона, і покращують когнітивні і запам'ятовуючі функції мозку тварини.