Нові дослідження показали відмінності в мозку сов і жайворонків - Технології - dt.ua

Вчені показали відмінності в мозку "сов" і "жайворонків"

15 лютого, 2019, 15:07 Роздрукувати

"Жайворонки" краще справляються із завданнями в ранковий час, а "сови" - у вечірній.

Хронотип впливає на функціональні зв'язки мозку людей © Naked Science

Біологи з Бірмінгемського університету провели експеримент, в рамках якого вивчили реакцію "сов" і "жайворонків" на когнітивні тести. Як повідомляє Naked science, виявилося, що хронотип впливає на функціональний зв'язок мозку людей.

У дослідженні вчених взяли участь 38 добровольців (з них 14 чоловіків), середній вік яких склав 22,7 року. 16 осіб вставали рано, а решта – звикли підніматися пізно. Хронотип добровольців також визначили за часовими періодами виділення мелатоніну та кортизолу. Надалі учасників сканували за допомогою магнітно-резонансної томографії (МРТ) під час виконання когнітивних тестів на увагу: наприклад, Stroop Color Word Task — у ньому просять назвати колір, про який говорить слово, в той час як самі літери пофарбовані в інший відтінок. Завдання проводилися в різні проміжки часу протягом дня з восьмої години ранку до восьмої вечора.

Дослідники відстежували функціональний зв'язок між областями мозку, які мають загальні функціональні властивості. В першу чергу вони дивилися на задню поясну звивину і медіальну префронтальну кору.

Результати показали, що "жайворонки" реагували швидше в ранкові години і демонстрували перевагу в тестах над "совами". Однак у вечірній час "сови" краще справлялися із завданнями в порівнянні з "жайворонками", але їхня перевага була не настільки істотною. При цьому кількість зв'язків у зазначених регіонах мозку у "жайворонків" виявилося значно вищою, ніж у "сов" у всі проміжки часу.

Вчені сподіваються, що їхні висновки вплинуть на сферу праці та призведуть до індивідуалізації графіка працівників залежно від циркадних ритмів.

Читайте також: Отрута скорпіона допомогла вченим розробити новий метод доставки ліків в мозок

Раніше повідомлялося про те, що вчені винайшли універсальні ліки від хвороб мозку. Ці ліки розбивають бляшки в мозку у мишей, заражених хворобою Альцгеймера або Паркінсона, і покращують когнітивні і запам'ятовуючі функції мозку тварини.

Випуск №1288, 28 березня-3 квітня Архів номерів | Зміст номеру < >