Вчені показали протитуберкульозні властивості вітаміну D на ссавцях

Вчені показали протитуберкульозні властивості вітаміну D на ссавцях Вітамін D знижує тяжкість туберкульозної інфекції у ссавців
Експерименти були проведені на оленях і кабанах.

Вчені заявили про те, що вітамін D може зменшувати тяжкість туберкульозної інфекції у ссавців. Висновки вчених були опубліковані в журналі Research in Veterinary Science.

Раніше зв'язок між тяжкістю туберкульозу і вітаміном D була підтверджена на людях. У 2013 році вчені провели експеримент, в рамках якого 259 пацієнтам з туберкульозом легенів внутрішньом'язово вводили вітамін D3 (холекальциферол) або плацебо. Через 12 тижнів учасники експериментальної групи демонстрували більш виражене зростання ваги тіла і секреції гамма-інтерферону (IFNγ) - цитокіну, який бере участь у формуванні імунної відповіді проти інфекцій.

Тепер же дослідники провели подібний експеримент на 20 благородних оленях і 20 кабанах. Половина особин отримувала їжу з додаванням вітаміну D3, інші - без додатків, і проводився тест на наявність в їхньому організмі M. bovis. Потім інфіковані тварини були умовно розділені на тварин з генералізованим туберкульозом та з локальним первинним. За сироватковим рівнем вітамінів D2 (ергокальциферол) і D3 автори також вивчали відмінності всередині групи заражених особин.