Вчені "побачили" процес формування зірки-надгіганта в Чумацькому Шляху

Вчені "побачили" процес формування зірки-надгіганта в Чумацькому Шляху Вчені застали процес формування зірки-надгіганта © NASA
Зірка в 30 разів більша за Сонце.

Астрономи виявили гігантську зірку, що розташовується на відстані 11 тисяч світлових років від Землі, яка допоможе дослідникам дізнатися, яким чином формуються найбільш масивні зірки Всесвіту. Результати досліджень вчених були опубліковані на сайті Університету Кембриджу.

Виявлена зірка, чия маса в 30 разів перевищує сонячну, все ще перебуває в стані формування і збирає матеріал з батьківської молекулярної хмари. На думку дослідників, маса зірки буде ще більшою після того, як вона завершить формування.

Вивчити масивні зірки, чия маса мінімум у вісім разів перевищує масу Сонця, в Чумацькому Шляху набагато складніше, ніж їхніх менших родичів. Це відбуваєтьсячерез те, що вони вмирають у відносно молодому віці і, як наслідок, рідко зустрічаються. В середньому "звичайні" зірки, на зразок Сонця формуються протягом декількох мільйонів років, надгіганти ж завершують своє формування вже через 100 тисяч років.

Раніше повідомлялося про те, що астрономи виявили спалах наднової в південному сузір'ї Індіанець, яку назвали ASASSN-15lh. Ця наднова зірка приблизно в 100 разів яскравіша за звичайні наднові і в кілька разів яскравіша за всі відомі гипернові. За розрахунками вчених з пекінського Інституту астрономії і астрофізики Кавлі, світло від ASASSN-15lh йшло до нашої планети понад 2,8 мільярда років.