Вчені планують "воскресити" вимерлий вид галапагоських черепах

Вчені планують "воскресити" вимерлий вид галапагоських черепах Вчені хочуть "воскресити" вимерлий вид черепах
Дослідники виявили на острові Ісабела черепах-гібридів.

Міжнародна група вчених виявила на острові Ісабела черепах-гібридів нині існуючого і вимерлого виду галапагоських черепах, який, як сподіваються дослідники, допоможе їм "воскресити" один з вимерлих видів. Висновки дослідників опубліковані в журналі Scientific Reports.

Галапагоські або слонові черепахи - ендеміки Галапагоського архіпелагу. До відкриття островів людьми майже на кожному з них мешкав один, а на великих островах - по два види цих рептилій. Всього на Галапагосах мешкало 15 видів черепах. У більшої частини з них був панцир у формі купола, у меншої - у формі сідла, з піднесеним переднім краєм панцира.

У XVI столітті на архіпелазі з'явилися люди. І хоча він ще кілька століть залишався нежилим, сюди припливали китобійні судна і пірати для поповнення запасів продовольства і води. Черепахи були дуже підходящими "живими консервами": вони виживали без їжі і води за кілька місяців, так що моряки були забезпечені свіжим м'ясом на час плавання. Свій внесок внесли і завезені людьми тварини, які пожирали черепашачі яйця і черепашат, або конкурували з черепахами за корм. У результаті чисельність черепах скоротилася на 90%, а на деяких островах вони повністю зникли. У тому числі зник вид Chelonoidis elephantopus з сідловидним панциром, що мешкав на острові Флореан.

У 1994 році дослідники виявили на острові Ісабела черепах з сідловидним панциром. У 2008 році вчені взяли зразки крові у 1600 черепах, що мешкають на схилах віддаленого вулкана Вольф, і у 86 з них знайшли гени зниклих флореанських черепах. Вони виявилися гібридами флореанських C. еlephantopus і ісабельских черепах C. becki. Як черепахи-ендеміки одного острова потрапили на інший невідомо, але вчені припускають, що або китобої або пірати завезли рептилій на сусідній острів в якості провіанту, а потім забули про них, або черепах скинули з корабля, що пропливав повз острів, щоб позбутися від зайвого вантажу.

23 черепахи-гібрида перевезли в Дослідницький центр Чарльза Дарвіна для розведення. Дослідники сподіваються, що черепахи, що живуть в неволі, послужать "ядром" для відновлення та реінтродукції вимерлого виду.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили новий вид гігантських черепах, які проживають на Галапагоських островах. З урахуванням нововідкритого виду, на даний момент на Галапагоських островах мешкають 11 видів гігантських черепах. Раніше їх було 15, проте 4 види вимерли. Такі черепахи, в основному, живуть на сході острова Санта-Крус.