Вчені підтвердили "дарвінівську" теорію про походження життя

Вчені підтвердили "дарвінівську" теорію про походження життя Життя на Землі могло зародитися в "теплих ставках" після падіння астероїдів © NASA
Дослідники знайшли докази того, що життя зародилося в "теплих ставках".

Вчені заявили про те, що життя на Землі могло зародитися в дарвінівських "теплих ставках" після бомбардування планети астероїдами, які занесли в них "цеглинки життя". Висновки дослідників опубліковані в журналі PNAS.

Перші живі організми з'явилися на Землі під час архейської ери, і поки що не існує загальноприйнятої точки зору щодо того, як і коли зародилося життя. На сьогоднішній день є кілька викопних свідоцтв того, що мікроби вже існували в первісному океані Землі приблизно 3,4 мільярда років тому, однак багато вчених вважають, що життя могло зародитися набагато раніше цієї позначки.

У ході дослідження вчені вивчили різні варіанти хімічного складу юної Землі і те, що могло відбуватися на її поверхні в перші миті життя Сонячної системи.

Як показали ці розрахунки, найпростіші "цеглинки життя" і молекули РНК повинні були з'явитися на Землі несподівано рано, буквально за кілька сотень тисяч або мільйонів років, ще до того, як її поверхня встигла охолонути, і на ній виник первинний океан.

За словами вчених, перші подібні молекули і примітивні представники життя повинні були виникнути всередині невеликих гарячих озер, що виникали на поверхні Землі при падіннях комет і метеоритів, що складаються з води і різних летких речовин. Ці озера періодично пересихали, однак це, як підкреслюють хіміки, це було не мінусом, а плюсом для зародження життя – молекули РНК можуть об'єднуватися в більш складні ланцюжки тільки в тому випадку, якщо концентрація води в "первинному супі" різко падала і зростала.

Дана проблема, як пояснюють вчені, є нерозв'язною для теорій, які постулюють, що життя народилося в океані, або в геотермальних джерел на суходолі, концентрація води в виверженнях яких завжди залишається дуже високою. Тому теорія Дарвіна про "теплий, мілкий ставок" як про колиску життя, на думку вчених, набагато ближче до дійсності, ніж інші сучасні ідеї про "сухопутне" народження перших живих істот.

Раніше вчені заявили про те, що життя на Землі могло зародитися в результаті впливу комети. В ході експериментів вчені використовували метальний пістолет для того, щоб виробити подібне на кометний вплив на заморожену суміш амінокислот, водного льоду та силікатів (форстеритів). У результаті було визначено, що амінокислоти змогли виробити більш складні пептиди – молекули, які формують білки.