Вчені "переплутали" більше половини гігантських екзопланет із зірками

Вчені "переплутали" більше половини гігантських екзопланет із зірками Більше половини гігантських екзопланет виявилися затемними подвійними та коричневими карликами © NASA
Астрономи уточнили інформацію з орбітального телескопа "Кеплер" за допомогою наземних телескопів.

Міжнародна група астрономів під керівництвом Алехандре Сантерне з Інституту астрофізики і космічних наук повідомила, що більше половини з списку гігантських екзопланет, які були виявлені телескопом "Кеплер", насправді є затемними подвійними і коричневими карликами.

Астрономи протягом п'яти років спостерігали за допомогою телескопа SOPHIE за 129 так званими "об'єктами інтересу "Кеплера"". До них відносяться ті потенційні екзопланети, статус яких поки не підтверджений.

Вчені з'ясували, що 52,3% з даних кандидатів в екзопланети виявилися затемними подвійними, тобто такими зоряними системами, в яких одна із зірок періодично опиняється на відрізку між іншою зіркою і земним спостерігачем. Ще 3 кандидати виявилися коричневими карликами, тобто зірками, які не набрали достатньої маси для підтримки термоядерної реакції.

Повідомляється, що астрономи проводили дане дослідження, використовуючи наземні телескопи за допомогою доплерівського методу (вимірювання променевих швидкостей): два об'єкти, які рухаються один навколо одного, трохи зміщуються під дією гравітації та змінюють свою швидкість при русі на орбіті. Даний метод незалежний від транзитного методу, за допомогою якого "Кеплер" відкрив екзопланети.

Вибірка з 129 кандидатів в екзопланети

Читайте також: Астрономи відкрили екзопланету з орбітою, що суперечить теоретичним моделям

У липні цього року дослідники місії Кеплер розкрили дані про экзопланету Kepler-452b, яка отримала назву "друга Земля". Діаметр планети більший за земний на 60%. Зоряна система Kepler-452 знаходиться на відстані 1400 світлових років від нашої планети в сузір'ї Лебедя.