Новини науки - Вчені переплутали більше половини гігантських екзопланет із зірками - Технології - dt.ua

Вчені "переплутали" більше половини гігантських екзопланет із зірками

4 грудня, 2015, 05:46 Роздрукувати

Астрономи уточнили інформацію з орбітального телескопа "Кеплер" за допомогою наземних телескопів.

Більше половини гігантських екзопланет виявилися затемними подвійними та коричневими карликами © NASA

Міжнародна група астрономів під керівництвом Алехандре Сантерне з Інституту астрофізики і космічних наук повідомила, що більше половини з списку гігантських екзопланет, які були виявлені телескопом "Кеплер", насправді є затемними подвійними і коричневими карликами.

Астрономи протягом п'яти років спостерігали за допомогою телескопа SOPHIE за 129 так званими "об'єктами інтересу "Кеплера"". До них відносяться ті потенційні екзопланети, статус яких поки не підтверджений.

Вчені з'ясували, що 52,3% з даних кандидатів в екзопланети виявилися затемними подвійними, тобто такими зоряними системами, в яких одна із зірок періодично опиняється на відрізку між іншою зіркою і земним спостерігачем. Ще 3 кандидати виявилися коричневими карликами, тобто зірками, які не набрали достатньої маси для підтримки термоядерної реакції.

Повідомляється, що астрономи проводили дане дослідження, використовуючи наземні телескопи за допомогою доплерівського методу (вимірювання променевих швидкостей): два об'єкти, які рухаються один навколо одного, трохи зміщуються під дією гравітації та змінюють свою швидкість при русі на орбіті. Даний метод незалежний від транзитного методу, за допомогою якого "Кеплер" відкрив екзопланети.

Вибірка з 129 кандидатів в екзопланети