Вчені отримали знімок "бублика" навколо чорної діри

Вчені отримали знімок "бублика" навколо чорної діри Вчені отримали знімок газопилового кільця навколо чорної діри © N+1
Дослідникам вперше вдалося розгледіти газопилове кільце навколо чорної діри в центрі галактики.

Астрономи за допомогою радіотелескопу ALMA вперше отримали знімки щільного газопилового кільця, що оточує надмасивну чорну діру. Як повідомляє N+1, теоретично існування таких утворень було передбачено вже давно, тепер же дослідникам вперше вдалося роздивитися таку структуру.

У ході дослідження вчені спостерігали за спіральною галактикою M77 в сузір'ї Кита. Вона знаходиться на відстані 47 мільйонів світлових років від Землі. В її центрі дослідникам вдалося виявити компактну газову структуру радіусом 20 світлових років. Ця структура, як і припускали вчені, оберталася навколо надмасивної чорної діри.

Виявлене вченими газопилове кільце виявилося складнішим, ніж передбачають моделі. Крім асиметрії, астрономи також помітили неоднорідний рух газу, який не завжди керується гравітацією чорної діри. На їхню думку, в минулому галактика M77 могла зіткнутися з іншим об'єктом, наприклад невеликою галактикою, що пояснює спостережувані особливості.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили найяскравішу наднову зірку у Всесвіті. ASASSN-15lh у два рази яскравіша за зафіксований раніше максимум для наднових, в тисячі разів яскравіша за "нормальних" наднових і в 50 разів яскравіша за нашу галактику Чумацький Шлях.