Вчені описали можливі сценарії кінця світу

Вчені описали можливі сценарії кінця світу Астероїд може знищити життя на Землі © The Guardian
Кінець світу може настати через спалахи на Сонці, космічне зіткнення або виверження вулкана.

Американські вчені описали найбільш вірогідні на їхню думку сценарії кінця світу. На думку дослідників, людству загрожує сонячна активність, зіткнення з астероїдом або виверження супервулкана, повідомляється в журналі Science.

Перший сценарій передбачає, що людство постраждає через надмірну сонячну активність. Землі може загрожувати потік високоенергетичних частинок, які будуть викликані корональними викидами плазми. Ці явища пов'язані зі спалахами на Сонці. Подібний викид, який стався у 1989 році, привів до того, що провінція Квебек залишилася без світла. У 1859 році викид був у 10 разів потужнішим і призвів до численних пожеж та оглушив операторів телеграфу, а північне сяйво можна було спостерігати над Кубою.

Читайте також: Вчені попередили про пробудження руйнівного вулкана через ядерні випробування КНДР

Тепер же дослідники побоюються, що подібні викиди можуть на тижні, місяці і навіть роки знеструмити цілі континенти. Масштабні відключення електроенергії можуть мати катастрофічні наслідки для країн, які залежать від розвитку мереж.

Другий сценарій, пов'язаний з падінням астероїда, може привести до фізичного знищення людства. На думку дослідників, єдина можливість уникнути цього – згуртувати сили в боротьбі з потенційною загрозою. Вчені стверджують, що для знищення людства досить астероїда діаметром близько кілометра. Для порівняння, динозаврів знищив астероїд діаметром 10 кілометрів. Падіння астероїда підніме в атмосферу хмари пилу, які закриють сонячне світло на місяці, що призведе до наступу на планеті "довгої зими", яка загрожує голодом і хворобами. Крім того, разом з астероїда на Землю впаде також величезна кількість космічного сміття.

Третя загроза – виверження супервулкана. Дослідники стверджують, що подібні виверження трапляються на Землі приблизно кожні 100 тисяч років. Наприклад, виверження вулкана Тоба в Індонезії 75 тисяч років тому поставило предків сучасної людини на грань вимирання. Подібна подія зараз призведе до того, що континенти покриються метровим шаром попелу, який погубить сільськогосподарські культури, зруйнує будівлі і засмітить водопровід.

Раніше вчені заявили про те, що потенційно небезпечні для Землі астероїди залишаються невидимими для наземних телескопів. До своїх висновків дослідники прийшли, проаналізувавши дані виявлень навколоземних об'єктів кількома обсерваторіями.