Вчені оцінили кількість міжзоряних астероїдів у Сонячній системі

Вчені оцінили кількість міжзоряних астероїдів у Сонячній системі У Сонячній системі можуть знаходиться тисячі міжзоряних астероїдів © NASA
В Сонячній системі можуть знаходитися тисячі астероїдів з інших систем.

Астрономи заявили про те, що в Сонячній системі одночасно можуть перебувати тисячі астероїдів з інших систем, що створює безліч можливостей для поширення життя у Всесвіті, повідомляє Naked science.

У ході дослідження вчені спиралися на попередню оцінку кількості вільно літаючих об'єктів, яка була дана астрофізиками Гавайського університету, і змоделювали здатність Сонця і Юпітера притягувати їх. В результаті було встановлено, що одночасно в Сонячній системі можуть знаходитися тисячі подібних об'єктів, десятки з яких – кілометрових розмірів.

Аналогічні розрахунки були проведені і для подвійної системи Альфа Центавра – вона виявилася здатна "вловлювати" навіть цілі планети розміром із Землю, які також можуть викидатися зі своїх систем і вирушати у вільний міжзоряний політ.

Ці висновки дозволяють згадати про гіпотезу панспермії – поширення життя, що виникло на одній з планет, на інші тіла і навіть в інші зоряні системи. Якщо примітивні мікроби або навіть окремі молекули нуклеїнових кислот опиняться під захистом товстих шарів породи або льоду, то теоретично вони зможуть витримати тривалий і важку космічну подорож, поки не зіткнуться з іншою підходящою планетою.

Згідно з розрахунками вчених, близько 400 міжзоряних об'єктів діаметром 100 і більше метрів, а також близько десятка об'єктів розмірами більше кілометра, могли встигнути зіткнутися з нашою планетою ще до старту абіогенної еволюції – моменту, який відносять до часу приблизно 3,8 мільярда років тому.

Дослідники підкреслюють, що пошук позаземного життя можна вести не тільки на інших планетах і супутниках в межах Сонячної системи, але і спостерігаючи за міжзоряними астероїдами.

Раніше вчені заявили про те, що потенційно небезпечні для Землі астероїди залишаються невидимими для наземних телескопів. До своїх висновків дослідники прийшли, проаналізувавши дані виявлень навколоземних об'єктів кількома обсерваторіями.