Вчені не знайшли слідів давнього глобального потепління в льодовиках Гренландії

Вчені не знайшли слідів давнього глобального потепління в льодовиках Гренландії Вчені не знайшли слідів малого льодовикового періоду в льодовиках Гренландії © eco-turizm.net
Малий льодовиковий період не міг стати причиною колонізації вікінгами Гренландії.

Вчені не змогли знайти в льодах Гренландії свідоцтв епізоду глобального потепління, який стався в 10-13 століттях. Це свідчить про те, що, всупереч поширеній думці серед істориків, вікінги відкрили і почали колонізувати Гренландію і Америку не з кліматичних причин.

За словами Ніколаса Янга з університету Колумбії в Палісадесі, "стає дедалі очевиднішим, що середньовічний кліматичний оптимум був характерний тільки для деяких куточків Землі, а не всієї планети в цілому. Все це виходить з євроцентричності цієї концепції – всі виміри проводилися в Європі і ніхто не враховував, що в інших місцях цього могло не бути. І якщо вікінги прибули до Гренландії тоді, коли там було холодно, ми навряд чи можемо говорити, що холод згодом вигнав їх звідти".

Згідно до саг вікінгів, першовідкривачами Гренландії були норвезькі мореплавці під проводом Еріка Рудого і його синів, які були вигнані з Норвегії у кінці 10 століття. Факт присутності вікінгів на території Гренландії не викликає сумніву у істориків завдяки безлічі археологічних знахідок. Але на даний момент відкритими залишаються питання про те, чому Ерік Рудий назвав Гренландію "зеленим островом" і чому вікінги покинули нові землі.