Вчені назвали регіони Землі, яким загрожує падіння метеорита

Вчені назвали регіони Землі, яким загрожує падіння метеорита Метеорити з більшою часткою ймовірності впадуть на північ Росії і Європи © sciencemag.org
Найменш подібна небезпека загрожує жителям екваторіальним країнам Африки, Азії та Америки.

Планетологи з Колумбії прорахували, які регіони Землі знаходяться під найбільшою небезпекою падіння метеоритів і встановили, що найменша небезпека загрожує жителям екваторіальних країн Африки, Азії та Америки. Висновки дослідників опубліковані на сайті arXiv.org.

При цьому, у найбільшій небезпеці перебувають мешканці Півночі Росії і Європи.

Як відзначають дослідники, за останні 100 років мешканці Землі стали свідками падіння Челябінського і Тунгуського метеорита. При цьому епіцентри падіння цих метеоритів розділяє всього 2300 кілометрів. Це змусило дослідників замислитися над тим, які точки на Землі найбільш схильні до небезпеки падіння метеорита.

На думку дослідників, метеорити будуть з більшою часткою вірогідність падати на ті куточки Землі, які повернені до відомим місцям скупчення малих тіл.

Керуючись цією ідеєю, вчені створили незвичайну комп'ютерну модель Сонячної системи, у якій роль астероїдів грали своєрідні "промені світла, що рухаються від Землі в бік скупчень реальних небесних тіл, а не навпаки. Подібний підхід дозволив помітно прискорити розрахунки і провести їх на відносно скромному суперкомп'ютері.

Використовуючи подібну модель, дослідники підрахували, як часто астероїди розміром з Тунгуський або Челябінський метеорит повинні падати на Землю і визначили найбільш небезпечні і безпечні зони на її поверхні.

У цілому, як відзначають вчені, найменше подібні катаклізми будуть загрожувати екваторіальним і тропічним регіонам планети – Південно-Східній Азії, центральній Африці та Південній Америці, і частіше вражати приполярні і помірні широти Європи, Росії і Канади. З іншого боку, положення "вогнищ метеоритної небезпеки" буде постійно зміщуватися по мірі перебігу часу, завдяки чому кожен регіон планети в принципі може стати жертвою космічного каменю.

В середині лютого 2013 року жителі багатьох регіонів Уралу спостерігали болід - вогненна куля з хвостом, чий політ завершився яскравим спалахом і вибухом. Маса космічного тіла до вибуху, за оцінками вчених, становила близько 10 тисяч тонн, розмір - близько 17 метрів. За результатами аналізу фрагментів було встановлено, що челябінський метеорит відноситься до класу звичайних хондритів.

На думку дослідників, вік метеорита приблизно дорівнює віку Сонячної системи.