Алкоголь - Вчені назвали нову небезпеку вживання алкоголю - Технології - dt.ua

Вчені назвали нову небезпеку вживання алкоголю

10 листопада, 2017, 17:31 Роздрукувати

Алкоголь не тільки вбиває нервові клітини, але і перешкоджає формуванню нових.

Вживання алкоголю перешкоджає утворенню нейронів © bohdan.com.ua

Вчені з Техаського університету в Остіні заявили про те, що алкоголь не тільки вбиває нервові клітини, але і уповільнює процес утворення нових. Висновки дослідників опубліковані в журналі Stem Cell Reports.

У ході дослідження вчені вивчили стовбурові клітини головного мозку. Відомо, що нейронні стовбурові клітини, які знаходяться в центральній нервовій системі, можуть перетворюватися в спеціалізовані нейронні клітини. До виявлення цих клітин дослідники припускали, що мозок містить фіксовану кількість нейронів, а їхня втрата є безповоротною. Тому збереження нервових клітин вказувалася в якості кращого способу захисту головного мозку від впливу алкоголю. Зараз американські вчені в рамках свого дослідження застосували новий метод, в рамках якого вони промаркували стовбурові клітини головного мозку і проаналізували, як саме алкоголь впливає на них у довгостроковій перспективі.

Експеримент провели на самцях і самках мишей. Аналіз у черговий раз показав, що алкоголь справляє руйнівний системний вплив на головний мозок. При цьому на різні області він впливає по-різному. Найбільшої шкоди спиртне завдає стволовим клітинам субвентрикулярної зони, завдяки яким упродовж усього дорослого життя з'являються нові нейрони. Тобто, вживання алкоголю різко уповільнює процес утворення нервових клітин. Причому найбільше нейродегенеративні процеси торкнулися самок гризунів. Самці теж постраждали від впливу спиртного, але не настільки сильно.