Новини науки - Вчені назвали головну причину відмінностей між мовами - Технології - dt.ua

Вчені назвали головну причину відмінностей між мовами

5 листопада, 2015, 07:39 Роздрукувати

Дослідники вивчили 633 мови світу.

Карта поширення мов, які є для жителів першою (рідною)

Учені зі США вважають клімат і навколишнє середовище причинами, які зумовлюють відмінність всіх світових мов один від одного. Про це дослідники повідомили в своїй доповіді, який був представлений на 170-му з'їзді Акустичного товариства Америки (Acoustical Society of America — ASA).

Наприклад, у мовах людей, які живуть в регіонах з густими тропічними лісами, переважають низькі частоти і голосні, тому що в даній обстановці так легше почути один одного. У людей, які живуть на відкритих просторах, навпаки, переважають дзвінкі голоси і частіше використовуються голосні.

До таких висновків дослідники прийшли після вивчення 633 мови світу. Вчені приділяли особливу увагу малим мов, на яких у світі говорять менше 5 млн осіб. Сформульовану ними закономірність дослідники назвали підтвердженням так званої "теорії акустичної адаптації". Крім ландшафту, дослідники враховували такі чинники, як середній річний рівень опадів і температури, які також можуть вплинути на поширення звукових хвиль в повітрі.

"Ми впевнені в тому, що частина характеристик звукових моделей мов світу формується виходячи з кліматичних і екологічних характеристик регіону", — сказав провідний автор дослідження, ад'юнкт-професор в Університеті Нью-Мексико Іан Медісон (Ian Maddieson).

Вперше теорію про те, що ландшафт місцевості обумовлює звуки, які видають його мешканці, сформулювали щодо птахів. Вчені виявили, що спів деяких видів птахів пов'язане з тим, де саме вони мешкають в лісах або на відкритих просторах.