Вчені назвали "динозавра Франкенштейна" втраченою ланкою еволюції

Вчені назвали "динозавра Франкенштейна" втраченою ланкою еволюції Динозавр виявився сполучною ланкою між хижаками і їхніми жертвами
Динозавр був сполучною ланкою між хижаками і їхніми жертвами.

Вчені заявили про те, що незвичайний "динозавр Франкенштейна", одночасно схожий на тиранозаврів і велоцирапторів, є "втраченою ланкою еволюції", яка пов'язувала хижих динозаврів та їхніх двоногих жертв. Висновки дослідників опубліковані в журналі Biology Letters.

Незвичайний динозавр був виявлений два роки тому під час розкопок на півдні Чилі, де залягають породи, що сформувалися в кінці Юрського періоду, приблизно 145-140 мільйонів років тому. Ця триметрові істота, що отримала ім'я "чилізавр", була схожа за своєю анатомією на так званих тетанурів (Tetanurae) – групупереважно хижих динозаврів, що включала в себе тиранозаврів і предків птахів.

Незважаючи на подібну спорідненість, чилійський "динозавр Франкенштейна" хоча і був чимось схожий і на тиранозаврів, і на велоцирапторів, найбільш знаменитих хижих "ящерів жаху", але при цьому він був травоїдною або всеїдною істотою з зубами і щелепами, не пристосованими для полювання на інших гігантів мезозою. Крім того, тіло незвичайних динозаврів ніби було "зшите" зі шматків безлічі інших видів стародавніх рептилій, що змусили багатьох палеонтологів сумніватися в тому, що вони дійсно є тетанурами.

Тепер же дослідники склали список з 450 характерних анатомічних ознак "динозавра Франкенштейна" та порівняли їх з аналогічними частинами анатомії в інших травоїдних і хижих динозаврів, що жили в цей же час або пізніше.

Цей аналіз привів до несподіваних результатів – виявилося, що чилізаври були не тільки родичами тетанурів, але і предками всіх так званих птицетазовых динозаврів – щодо "просунутих" травоїдних ящерів, що ходили на двох або чотирьох ногах. Ці динозаври володіли відносно скромними розмірами в порівнянні з гігантськими зауроподами, але при цьому вони вміли швидко бігати, а також мали дзьоб і великий кишечник, допомагали їм поїдати практично будь-яку рослинну їжу.

Загальні еволюційні корені хижаків другої половини мезозою і їхніх жертв, як відзначають вчені, дозволяють пояснити схожості в їхній анатомії, в тому числі наявність пір'я, і існування незвичайних видів травоїдних істот, таких як терезинозаври і бейпяозаври, більше схожих по своїй анатомії на тиранозаврів і інших тетанурів, ніж на традиційних птицетазовых ящерів.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили рештки унікального арктичного динозавра, який отримав назву Ugrunaaluk kuukpikensis, що означає "стародавня тварина річки Колвілл". У довжину даний динозавр досягав близько 7,5 м. У часи Ugrunaaluk kuukpikensis Арктика була вкрита хвойними лісами, а середньорічна температура була +7 градусів за Цельсієм.