Вчені дізналися, як хижі рослини навчилися перетравлювати м'ясо

Вчені дізналися, як хижі рослини навчилися перетравлювати м'ясо Вчені розшифрували геном венериної мухоловки © Naked Science
Дослідники розшифрували геном трьох рослин-хижаків.

Вчені з Університету Вюрцбурга розшифрували геном венериної мухоловки, альдрованди і росички і з'ясували, як ці хижі рослини отримали здатність засвоювати корисні речовини з тваринної їжі. Як повідомляє "Популярная механика", з'ясувалося, що у цих трьох рослин був спільний предок.

Листя хижих рослин покриті найтоншими волосками. Як тільки комаха, яка представляє інтерес для рослини, торкається такого волоска, пастка закривається. Але, що цікаво, вбивають рослини не всіх підряд: природа подбала про те, щоб вони не з'їли комах-запилювачів.

У ході дослідження вчені розшифрували геноми венериної мухоловки, альдрованди і росички і порівняли їх з іншими рослинами. Виявилося, що у трьох хижаків 60 мільйонів років тому був загальний предок "вегетаріанець". Гени, які мільйони років тому використовувалися в коренях і листках для виявлення та засвоєння поживних речовин, тепер служать для перетравлення плоті комах. Той же механізм незалежно розвинувся і у хижаків з лататтям.