Вчені діагностували хворобу Альцгеймера у художників за їхніми картинами

Вчені діагностували хворобу Альцгеймера у художників за їхніми картинами Хворобу Альцгеймера можна діагностувати за малюнками
Дослідники проаналізували полотна Далі, Пікассо, Моне та інших.

Психологи з Ліверпульського університету заявили про те, що за картинами можна виявити перші ознаки недоумства у художників, які їх написали. Висновки вчених були опубліковані в журналі Neuropsychology.

У ході дослідження вчені проаналізували понад дві тисячі полотен відомих художників, серед яких Сальвадор Далі, Пабло Пікассо, Клод Моне та інші. Аналіз показав, що розвиток хвороби Альцгеймера можна простежити за змінами в образотворчій техніці.

При цьому, вчені використовували фрактальний аналіз - математичний метод, що виявляє самоподібні множини, де об'єкт збігається з частиною себе самого, як у математиці, так і в природі. Фрактальними можуть бути гілки дерев, хмари, а також мозкові хвилі і серцеві скорочення. Це поширюється і на картини - у тих художників, у яких були діагностовані неврологічні розлади, кількість об'єктів з фрактальними властивостями на картинах неухильно знижувалася.