Вчені будуть використовувати м'яких роботів при лікуванні раку

Вчені будуть використовувати м'яких роботів при лікуванні раку Система дозволить фіксувати голову людини при променевій терапії © Lenta.ru
Роботи представляють собою полімерні корпуси з камерами, наповненими рідиною.

Техаські вчені провели випробування м'якої робототехнічної системи, призначеної для променевої терапії ракових захворювань шиї і голови. За допомогою даної системи лікарі зможуть надійно зафіксувати пацієнта для нанесення точкового впливу радіацією на пухлини. Результати досліджень вчених були опубліковані на сайті arXiv.org.

У даний час лікування ракових пухлин відбувається з використанням технології IMRT, яка дозволяє видаляти пухлини, не приносячи шкоди таким органам, як спинний мозок, привушна заліза і зорові нерви. Для проведення IMRT необхідно фіксоване положення пацієнта, однак цього не завжди вдається досягти.

Для вирішення цієї проблеми дослідники створили спеціальних м'яких роботів, які являють собою полімерні корпуси, що деформуються, з камерами, наповненими рідиною. Роботи виготовлені з легкого, міцного і деформівного поліестеру і полівінілхлориду, двох керованих струмом електромагнітних клапанів і пари силіконових гумових трубок, що забезпечують введення і виведення повітря. Пристроями можна керувати за допомогою регулювання кількості рідини в камері.

В ході випробувань вчені встановили, що можна зафіксувати голову пацієнта з точністю до 2,5 міліметра.

Читайте також: Вчені успішно виростили клітини рогівки і використали їх для лікування сліпоти

Раніше вчені навчили робота сумніватися в правильності вказівок людини. Отримавши наказ, робот не відразу його виконує, а спочатку аналізує свої навички і фізичні можливості виконати наказ. Крім цього розглядається становище робота в системі відносин "начальник-підлеглий": робот "думає", чи має він взагалі виконувати цей наказ. Щоб це сталося, людина, що віддає розпорядження повинна володіти відповідними повноваженнями.