Вчені будуть використовувати гравітаційні хвилі для передбачення цунамі

Вчені будуть використовувати гравітаційні хвилі для передбачення цунамі Гравітаційні хвилі допоможуть передбачити цунамі
Виміри коливання гравітаційного поля дозволять передбачати наслідки землетрусів.

Вчені заявили про те, що коливання гравітаційного поля Землі, які виникають при змінах геологічної структури, можна використовувати для прогнозування наслідків землетрусів, зокрема, цунамі. Висновки дослідників опубліковані в журналі Science.

У ході дослідження вчені зосередили увагу на результатах вимірювання гравітаційних хвиль, які були зареєстровані під час руйнівного землетрусу в Японії у 2011 році. Дані гравітаційних вимірювань не враховуються сейсмологами, тому в 2011 році на те, щоб підняти оцінку з 7,9 до 8,8 у американських спостерігачів пішло 40 хвилин, а у японських – три години. Навіть невелике збільшення магнітуди землетрусу означає багато нових руйнувань. І кілька секунд випередження можуть врятувати життя – особливо у випадку підводних землетрусів, найбільш потужні з яких тягнуть за собою цунамі.

Гравітаційні хвилі, які народжуються тектонічними зрушеннями, набагато слабші за ті, що з'являються в результаті злиття чорних дір і нейтронних зірок, довгий час сигнали першого типу вважалися занадто ненадійним способом дізнаватися про землетруси. Але вчені довели, що на відстані в 1-2 тисячі кілометрів різниця в швидкості сейсмічних і гравітаційних хвиль робить останні досить надійним джерелом інформації.

Зараз вчені шукають нові підтвердження своєї концепції, зокрема дані про гравітаційні хвилі, зареєстровані під час і після землетрусів 2004 року на Суматрі (магнітуда 9) і 2010 року в Чилі (магнітуда 8).

Гравітаційні хвилі були виявлені детекторами LIGO, про що було оголошено у лютому 2016 року. Вони були породжені парою чорних дір, що зливаються, чиї маси в 29 і 36 разів перевищували сонячну, на відстані 1,3 мільярда світлових років від Землі. За частки секунди приблизно три сонячних маси перетворилися на гравітаційні хвилі, максимальна потужність випромінювання яких була приблизно в 50 разів більше, ніж від усього видимого Всесвіту.