У даних телескопа TESS може зберігатися інформація про Дев'яту планету – вчені

У даних телескопа TESS може зберігатися інформація про Дев'яту планету – вчені Телескоп TESS міг сфотографувати Дев'яту планету © NASA
Знайти планету в даних телескопа не так просто.

Астрономи заявили про те, що "мисливець за екзопланетами" телескоп TESS міг "побачити" Дев'яту планету, існування якої передбачається в Сонячній системі. Разом з тим, знайти її в даних телескопа не так просто, повідомляє Science Alert.

Незважаючи на те, що телескоп призначений для пошуку планет, він шукає планети за межами нашої системи, використовуючи для цього транзитний метод. У випадку ж з Дев'ятою планетою такий підхід не можна застосувати, оскільки вона не буде проходити між телескопом і Сонцем.

Разом з тим, TESS міг зробити знімки ділянки неба, в якому знаходиться планета. Але навіть у цьому випадку знайти її дуже важко: потрібно точно прорахувати її орбіту для того, щоб знати, де шукати. Згідно з розрахунками, Планета Х буде виглядати як об'єкт із зоряною величиною (видима яскравість) 19-24.

Для того, щоб перевірити, чи зможе телескоп роздивитися подібний об'єкт, вчені провели те, як будуть виглядати на його знімках інші транснептунові об'єкти. Зокрема, Седна з видимою зоряною величиною 20,5-20,8, кандидат в карликові планети 2015 BP519 (21,5) і об'єкт 2015 BM518 (21,6). Виявилося, що зображення всіх трьох об'єктів розмиті, але їх можна розпізнати.

На думку вчених, це свідчить про те, що TESS міг зробити знімок Дев'ятої планети, але його треба знайти.

Раніше вчені засумнівалися в існуванні Планети Х. На думку дослідників, існування в Сонячній системі декількох небесних тіл з витягнутими орбітами можна пояснити дією хмари дрібних транснептунових об'єктів (ТНО), а не впливом гіпотетичної Дев'ятої планети.