У квітні вчені почнуть спостереження за горизонтом подій чорної діри в Чумацькому Шляху Вчені будуть спостерігати за чорною дірою в Чумацькому Шляху © New Scientist
У спостереженні візьмуть участь вісім радіотелескопів.

Міжнародний проект Event Horizon Telescope почне спостереження за чорними дірами в центрі Чумацького Шляху і в центрі галактики М87 5 квітня 2017 року. У спостереженнях візьмуть участь вісім радіотелескопів, розташованих в Антарктиді, Північній і Південній Америці і Європі, повідомляє журнал Science.

Завдання EHT - зафіксувати "тінь чорної діри" безпосередньо, а також візуалізувати потоки матерії навколо об'єкта. Це вимагає величезної роздільної здатності - незважаючи на масу в чотири мільйони Сонць, чорна діра в центрі нашої Галактики має радіус всього лише близько 24 мільйонів кілометрів (у два рази вужче орбіти Меркурія). Відстань до неї, при цьому, становить 26 тисяч світлових років.

Дослідники будуть проводити спостереження протягом 10 ночей, а на обробку даних піде близько року.

Раніше частина системи EHT вже об'єднувалася для спільних спостережень за чорними дірами. Так, телескопи Гавайських островів, Мексики, а також Каліфорнії і Арізони спостерігали магнітні поля поблизу чорної діри в нашій Галактиці, а також деталі центральної області галактики М87. Роздільна здатність нових спостережень проекту буде значно вищою.

Чорні діри - надмасивні і надщільні об'єкти, гравітація яких настільки сильна, що навіть світло не може їх покинути, відчуваючи нескінченне червоне зміщення. Всі існуючі спостереження чорних дір у тій чи іншій мірі непрямі - наприклад, частина з них заснована на оцінці швидкостей руху зірок і газу навколо надщільних об'єктів в центрах галактик.

Раніше NASA представило відео знищення зірки чорною дірою. На відео зображено момент так званого "приливного руйнування", яке знаходиться в центрі галактики, розташованій на відстані 290 мільйонів світлових років від Землі.