Новини космосу - В космосі виявлена чорна діра, яка поглинула майже всю галактику - Технології - dt.ua

У космосі виявлена чорна діра, яка "поглинула" майже всю галактику

11 липня, 2015, 01:53 Роздрукувати

Після виявлення цієї надмасивної чорної діри вчені зрозуміли, що поточні уявлення про життя ранньої Всесвіту потребують докорінного перегляду.

Космологи виявили у відносно невеликій галактиці CID-947, яка існувала на зорі життя Всесвіту, унікальну надмасивну чорну діру з аномально високою масою, що змусила дослідників засумніватися в усіх сучасних теоріях про життя галактик.

"Під час цих спостережень ми намагалися шукати "нормальні" чорні діри і галактики, а не їх екзотичні варіанти. Наш проект був націлений на пошук надмасивних чорних дір "середньої маси", які населяють більшість галактик сьогодні. Ми були просто шоковані тим, що нам вдалося знайти таку надзвичайно велику чорну діру в такий ранній епосі", — заявила Міка Уррі з Єльського університету, повідомляється в журналі Science.

Уррі та її колеги спостерігали за самими далекими галактиками Всесвіту за допомогою орбітальних телескопів XMM-Newton і Чандра, що працюють в рентгенівському діапазоні випромінювання. "Ми бачимо їх у тому стані, в якому вони існували приблизно 1,5-2 мільярди років після Великого Вибуху, в перші доби життя Всесвіту і часів початку формування ранніх галактик", - відзначають вчені.

Вивчаючи ці галактики і надмасивні чорні діри в їх центрах, група Уррі натрапила на вкрай незвичайний об'єкт CID-947. Він є самою звичайною галактикою, маса зірок в якій всього в 44 мільярди разів більше, ніж у нашого Сонця. Для порівняння, цей показник для Чумацького Шляху, який вважається досить невеликою спіральною галактикою, складає 64 мільярда мас Сонця. Але при цьому маса надмасивної чорної діри в центрі виявилася непомірно великою.

За розрахунками Уррі, її маса перевищує сонячну майже в сім мільярдів разів, що робить цей об'єкт одним із самих великих чорних дірок в юному Всесвіті. Такий результат повністю суперечить раннім теоріям про зростання чорних дір у центрах галактик, які стверджують, що "зоряні мегаполіси" і "важковаговик", що живе в їх центрі, зростають приблизно з однаковою швидкістю і що їх маси завжди відносяться як 1 до 500.

У випадку з CID-947 чорна діра "всього" у вісім разів легше, ніж вся галактика в цілому. Це означає, що вона зростала набагато швидше, ніж інша частина "зоряного мегаполісу", немов "з'їдаючи" майже весь газ, який потрапляв в CID-947 з міжгалактичного середовища, багатого і щільного в порівнянні з сьогоднішнім днем.

Подібний висновок не тільки суперечить теоріям зростання галактик, але і свідчить про те, що надмасивні чорні діри не завжди виступали "душителями" процесу зореутворення, якими їх сьогодні вважають науковці. Все це вказує на те, що поточні уявлення про життя ранньої Всесвіту потребують докорінного перегляду.