У галактиці Андромеда знайдена нейтронна зірка, що обертається

У галактиці Андромеда знайдена нейтронна зірка, що обертається © Naked Science
Зірка обертається кожні 1,2 секунди.

Нейтронна зірка обертається кожні 1,2 секунди

Дослідники з Інституту астрофізики простору та фізики космосу виявили в "сусідній" галактиці Андромеди нейтронну зірку, що обертається. Дані об'єкти вчені шукали протягом довгого часу. Результати дослідження були опубліковані в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Нейтронні зірки є одним з можливих результатів еволюції світил. Вони мають величезну щільність: при масі, близькій до сонячної, їхній діаметр становить приблизно 10-20 кілометрів. Раніше вчені виявили нейтронні зірки в Чумацькому Шляху, а ось в галактиці Андромеди подібних об'єктів не спостерігалося. Тепер же за допомогою архівних даних і свідчень телескопа XMM-Newton вчені виявили нейтронну зірку і в цій галактиці.

Виявлена нейтронна зірка обертається кожні 1,2 секунди. Поряд з нею також знаходиться зірка-компаньйон, здійснює обліт навколо нейтронної зірки за 1,3 дні. Нейтронна зірка, ймовірно, поглинає матерію, яку "стягує" зі свого компаньйона.

Галактика Андромеда віддалена від Землі на відстань 2,52 мільйони світлових років. Вважається, що через 4 мільярди років галактики Чумацький Шлях і Андромеда зіткнуться, що призведе до появи нової галактики.

Раніше вчені виявили зірку-надгіганта з нейтронною зіркою в центрі. Подібні космічні тіла називають об'єктами Торна-Житкова. Ядром червоного гіганта є нейтронна зірка. Ймовірно, подібне явище виникло після злиття подвійної системи. Висновки вчених зроблені на підставі повторного аналізу відомостей фотометричних каталогів і висновків, які стосувалися характеру руху HV2112 в межах галактики Мала Магелланова Хмара.