У маленького хижого динозавра з Мадагаскару зуби змінювалися кожні два місяці – вчені - Технології - dt.ua

У динозавра з Мадагаскару зуби змінювалися кожні два місяці – вчені

29 листопада, 14:32 Роздрукувати

Динозавр гриз кістки жертв, через що зуби швидко зношувалися.

Зуби майюнгазавра змінювалися кожні два місяці

Вчені з Університету Огайо заявили про те, що у хижого динозавра, який мешкав на Мадагаскарі, зуби змінювалися кожні два місяці. Це приблизно від двох до 14 разів швидше, ніж в інших його родичів, повідомляє N+1.

У ході дослідження вчені проаналізували 52 зуба майюнгазавра — маленького хижого динозавра з Мадагаскару, а також щодо його близьких родичів — аллозавра і цератозавра. Потім деякі зуби дослідники розрізали, щоб визначити товщину ліній зростання на зубній емалі — речовини в ній відкладаються регулярно, як шари річних кілець в деревах, але не щорічно, а щодня.

Зіставивши довжину і вік зубів, вчені визначили середній час їхньої зміни. У майюнгазавра він виявився лише 56 днів, а у його родичів – 104 і 107. Потім дослідники порівняли швидкість зміни зубів динозавра з іншими відомими його родичами. Виявилося, що у тиранозавра це значення було в 14 разів більшим.

Швидкість зміни зубів у майюнгазавра виявилася порівнянна з травоїдними динозаврами. Дослідники пояснюють це тим, що майюнгазавр, судячи з усього, харчувався серед іншого кістками і кістковим мозком, що зношувало його зуби сильніше, ніж м'ясо. Тиранозавр харчувався схожим чином, але його стратегія збереження зубів була іншою – вони були більшими і міцнішими.