У далекому минулому в Сонячній системі існувала "алмазна" планета – вчені

У далекому минулому в Сонячній системі існувала "алмазна" планета – вчені У молодій Сонячній системі існувала "алмазна" планета © NASA
У надрах планети росли алмазні кристали.

Вчені зі Швейцарії, Франції та Німеччини вивчила склад метеоритів, які впали на Землю у 2008 році, і заявили про те, що у далекому минулому в Сонячної системи існувала планета, в надрах якої росли алмазні кристали. Як повідомляє "Популярная механика", розміри цієї планети можна було порівняти з розмірами Меркурія або Марса.

Метеорити Алмахата Ситта пролетіли над Нубіською пустелею в Африці у 2008 році. Деякі з них впали в пісок, що дозволило дослідникам виявити кілька сотень крупнозернистих космічних каменів – урейлитів. Всередині метеоритів виявилися кристали алмазу діаметром до 100 мкм.

Згідно з однією з гіпотез, що пояснюють появу алмазів в метеоритах, вони утворюються в результаті зіткнення щільних, планетоподібних твердих тіл. Разом з тим, в нубійських метеоритах були виявлені кристали, розміри яких у 100 разів більші, за ті, які повинні утворюватися в таких умовах. Друга гіпотеза пояснює походження космічних алмазів конденсацією вуглецю в хмарах міжпланетного газу і пилу - але такі кристали мають бути ще меншими.

Тепер же дослідники запропонували нове пояснення – алмазні кристали сформувалися в надрах протопланети ще до того, як вона зіткнулася з іншим небесним тілом та була зруйнована. Аналіз сульфіду заліза, який був знайдений в метеоритах, дозволив вченим встановити можливі розміри цієї планети. За розрахунками дослідників, ця протопланета повинна була бути не меншою за Меркурій, а, можливо, навіть розміром з Марс.

Раніше повідомлялося про те, що вчені відкрили екзопланету з орбітою, що суперечить теоретичним моделям. Обертаючись навколо досить невеликої зірки, вона відхилена від площини обертання зірки на 76%. Планета має масу, близьку до маси Юпітера, але розташовується на більш близькій відстані до зірки.