У 121 екзопланети можуть бути придатні для життя супутники – вчені

У 121 екзопланети можуть бути придатні для життя супутники – вчені Жилими можуть виявитися не екзопланети, а їхні супутники © New Scientist
Дослідники пропонують змістити акцент з пошуку придатних для життя планет на їхні супутники.

Вчені з Університету Південного Квінсленда і Каліфорнійського університету в Ріверсайді запропонували змістити акцент з пошуку землеподібних потенційно здатних підтримувати життя екзопланет, на їхні супутники. Як повідомляє Naked science, на думку дослідників потенційно придатні для життя супутники можуть обертатись навколо газових гігантів за межами Сонячної системи, подібно місяцям Сатурна і Юпітера.

У ході дослідження вчені вивчили екзопланети, які були знайдені телескопом "Кеплер" з 2009 року, і виявили, що 121 з них – це газові гіганти, що обертаються в жилій зоні своїх зірок. На думку дослідників, у цих газових планет можуть бути кам'янисті супутники.

При певних умовах ці "екзомісяці" можуть стати відмінними кандидатами для підтримки позаземного життя. Більш того, деякі з таких супутників можуть бути навіть більш придатними для життя, ніж Земля: незважаючи на те, що наша планета отримує чимало енергії від Сонця, землеподібний екзомісяць може отримувати як енергію від своєї зірки, так і радіацію, відбиту від планети, навколо якої вона обертається.

"Тепер, коли ми створили базу даних відомих газових гігантів в зоні населеності своїх зірок, будуть проведені дослідження на предмет наявності у них потенційних екзомісяців, що, в свою чергу, допоможе точніше визначити їхні властивості. Подальші вивчення допоможуть здобути більше інформації для розробки майбутніх телескопів, щоб ми змогли виявляти ці місяці, вивчати їхні властивості і шукати ознаки життя", - заявив провідний автор дослідження Мішель Хілл.

Раніше повідомлялося про те, що вчені відкрили екзопланету з орбітою, що суперечить теоретичним моделям. Обертаючись навколо досить невеликої зірки, вона відхилена від площини обертання зірки на 76%. Планета має масу, близьку до маси Юпітера, але розташовується на більш близькій відстані до зірки.