Tesla стоїть на порозі фінансової кризи – The Economist

Поділитися
Tesla стоїть на порозі фінансової кризи – The Economist Tesla може зіткнутися з фінансовою кризою © twitter.com/elonmusk
Шлях, яким йде компанія Ілона Маска, виглядає все більш ризикованим.

"Ми змушені з жалем повідомити про повне і тотальне банкрутство Tesla". Такий твіт опублікував голова компанії Ілон Маск 1 квітня. Він навіть опублікував знімок, на якому він зображений імовірно п'яним і невтішним в якості доказу. Пізніше це було названо першоквітневим жартом, але жарт не вдався. Новина незручно схожа на правду. Провідний американський виробник електрокарів знаходиться під тиском. Маск веде війну на кількох фронтах і всі вони роблять реальною одну загрозу: фінансові лещата, які можуть підштовхнути Tesla до краю прірви, пише The Economist.

Навіть акціонери Tesla, які рідко сприймають погані новини, почали нервувати. З лютого ціна акцій компанії впала на 16%, в основному після того, як 23 березня автомобіль Tesla під управлінням автопілота врізався в розділовий бар'єр на шосе в Каліфорнії, що призвело до смерті водія та виникнення питань щодо безпеки системи напівавтономного водіння.

Хмари продовжили згущуватися 28 березня, коли суддя в штаті Делавер дав хід позову, поданому акціонером Tesla проти Маска і ради директорів з приводу передбачуваного порушення зобов'язань, пов'язаного з вилученням 2,6 мільярда доларів на користь SolarCity – компанії, яка розвиває сонячну енергетику і управляється двоюрідними братами Маска. А 29 березня Tesla заявила про відкликання 123 тисяч електрокарів, які можуть бути схильні до корозії болтів, що може вплинути на процес управління і паркування. Подібні відзиви є поширеною практикою серед виробників автомобілів. Але у випадку з Tesla це підсилює відчуття того, що вона набагато краще справляється з розвитком нових вражаючих технологій, ніж з виробництвом власних машин.

До недавнього часу Tesla займалася випуском тільки дорогих електрокарів. Так, ціна Model S стартує від 74 тисяч доларів. Але Маск бачить майбутнє своєї компанії за масовим виробництвом більш дешевих моделей. Ціна нової Model 3 стартує від 35 тисяч доларів і Tesla вдалося отримати більше 400 тисяч доларів від тих, хто хотів би придбати автомобіль, кожен з яких вніс передоплату у розмірі тисячі доларів. Зростання доходів компанії та її вартості, яка навіть після падіння оцінюється в 49 мільярдів доларів, залежить від зростання виробництва цієї моделі.

Разом з тим, Tesla не вдалося досягти власних цілей. У липні 2017 року Маск заявив про те, що до грудня компанія буде випускати по 20 тисяч Model 3 на місяць. Передбачалося, що компанія буде виробляти по 2500 електрокарів на тиждень до кінця березня і по п'ять тисяч – до травня. Незважаючи на нелюдські зусилля робітників і менеджерів (Маск особисто взяв під контроль виробництво Model 3), компанія виробляє всього по дві тисячі електрокарів на тиждень.

Видання підкреслює, що Маск ускладнює і без того складне завдання виготовлення автомобіля масового ринку. Замість того, щоб спиратися на перевірені методи, що використовуються конкурентами, які залучють людей для виконання завдань, нездійсненних для машин, Маск хоче, щоб його компанія була "машиною, яка робить машини" з мінімальним залученням людей.

Навіть якщо мрія Маска про перетворення фабрики на "інопланетний дредноут" масового автоматизованого виробництва дійсно виявиться найкращим способом випуску автомобілів, у нього можуть закінчитися гроші, перш ніж він доведе свою правоту. У 2017 році Tesla втратила два мільярди доларів. Інвестори були стурбовані темпом падіння акцій ще до того, як компанія зізналася в тому, що не може досягти своїх цілей. Tesla знадобиться ще близько двох мільярдів доларів на те, щоб збільшити виробництво Model 3. До того ж у компанії є 1,2 мільярда доларів конвертованих позик, які вона повинна виплатити до початку наступного року. Агентство Moody's знизило рейтинг Tesla, зазначивши, що компанії "ймовірно, доведеться залучати додаткові інвестиції до кінця 2019 року". Банк Jefferies прогнозує, що компанії знадобиться 2,5-3 мільярда доларів у цьому році.

Разом з тим, Tesla стверджує, що над нею не нависла загроза фінансової кризи. 3 квітня компанія випустила заяву, в якій стверджувала, що "в цьому році не вимагається залучення капіталу, крім стандартних кредитних ліній". Існує ймовірність того, що інвестиції будть потрібні вже влітку. І тоді виникне питання про те, звідки Tesla буде брати гроші. Нестабільна ціна акцій і нездатність досягти власних цілей призведуть до того, що компанії буде дуже важко залучити інвестиції.

Багато акціонерів вірять у здатність Маска перевернути загальноприйняті уявлення. Але більш дрібні інвестори роблять ставки на знищення компанії, а ті, хто більше зацікавлений у поверненні своїх грошей, ніж в зміні світу, починають нервувати. Акції Tesla знаходяться на набагато більш низькому рівні, ніж у минулому році. У новому твіті Маск написав, що "автомобільний бізнес – це пекло". І в цей раз він не жартував.

Нагадаємо, компанія зазнає рекордних збитків. У четвертому кварталі 2017 року ця сума становила 675 мільйонів доларів, а в третьому – 619 мільйонів.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі