Космічний телескоп знайшов екзокомету - Технології - dt.ua

Телескоп TESS помітив комету біля далекої зірки

5 квітня, 15:19 Роздрукувати

Экзокомета розташовується на відстані 65 світлових років від Землі.

TESS знайшов свою першу екзокомету © Naked Science

Телескоп TESS, який проводить пошук екзопланет транзитним методом, виявив дуже рідкісний об'єкт – екзокомету біля зірки, що знаходиться на відстані 65 світлових років від Землі. Як повідомляє Naked science, телескоп спостерігав за системою бети Живописця.

Комети біля цієї зірки спостерігалися і раніше, однак нове спостереження стало особливо яскравим і чітким, а поведінка комети повністю узгоджувалася з раніше зробленими розрахунками її траєкторії.

Варто відзначити, що екзопланети затьмарюють материнську зірку з певною періодичністю, її яскравість знижується, а потім наростає симетрично. А ось рух комети призводить до швидкого падіння яскравості з повільним поверненням в норму, поки повз зірку рухається хвіст.

Такі зміни і були помічені в даних TESS, зібраних між 19 жовтня 2018-го і 1 лютого 2019 року. Схоже, її орбіта знаходиться приблизно на тій же відстані від бети Живописця, що Земля від Сонця; хвіст комети тягнеться ще далі — на 200 мільйонів кілометрів.