Танення льодовиків може призвести до радіоактивного забруднення – вчені

Танення льодовиків може призвести до радіоактивного забруднення – вчені Кількість радіоактивних частинок в льодовиках виявилася в 10 разів вищою, ніж у сусідніх регіонах © Naked Science
У результаті танення льодовиків можуть вивільнитися частинки, що залишилися від випробувань ядерної зброї.

Вчені з Плімутського університету заявили про те, що глобальне танення льодовиків може призвести до вивільнення радіоактивних частинок, які залишилися після випробувань ядерної зброї. Як повідомляє Naked science, дослідники вивчили льодовики Альп, Кавказу, Британської Колумбії, Антарктиди і Арктики.

У ході дослідження вчені шукали радіоактивні частинки в кріокониті - дрібному пилу, який постійно осідає на поверхні криги і зберігається в ній. Радіонукліди були виявлені у 17 ділянках - у кількості, яка в 10 разів перевищує їхній вміст по сусідству з льодовиками. За словами вчених, ці льоди виявилися одними з найбільш забруднених радіацією місць на планеті, крім обмежених зон важкого зараження.

Це забруднення пов'язане з численними випробуваннями, які проводилися до 60-х років минулого століття, а також з масштабними аваріями, в тому числі, в Чорнобилі і на Фукусімі. Вивільняючись при таненні, радіонукліди здатні потрапляти в організм живих істот; так, особливо небезпечний америцій-241 легко розчиняється у воді і з нею може надходити у харчовий ланцюжок - аж до людини.

Попередні дослідження показали, що з 1961 по 2016 рік маса криги Землі скоротилася на 10,6 трильйона тонн, на даний момент вони втрачають по 335 мільйонів тонн щорічно.

Раніше повідомлялося про те, що вчені передбачили малий льодовиковий період у 2030-2040-х роках. На думку вчених, процеси, які відбуваються у двох шарах Сонця (одному – в конвенційній зоні і другому – ближче до поверхні), за період 26-го циклу досягнуть максимуму приблизно одночасно, але на протилежних сторонах зірки. Тому вони нейтралізують один одного, що приведе до різкого падіння сонячної активності в цілому.