Світіння між галактиками може вказувати на наявність темної матерії – вчені

Світіння між галактиками може вказувати на наявність темної матерії – вчені Внутрішньокластерне світло може вказувати на наявність темної матерії © New Scientist
Внутрішньокластерне світло може допомогти роздивитися місцезнаходження загадкової субстанції.

Вчені заявили про те, що слабке світіння між галактиками, також відоме як внутрішньокластерне світло, може допомогти визначити приблизне місце розташування темної матерії. Як повідомляє Naked science, цей посередник може в майбутньому допомогти вченим зрозуміти суть цієї загадкової субстанції і її поведінку.

Зростання галактичних кластерів зумовлене поглинанням нових галактик. При асиміляції галактик їх може розірвати на частини, а їхні зірки розкидати по простору. Саме ці зірки виробляють внутрішньокластерне світло. Команда астрономів з'ясувала, що там, де є внутрішньокластерне світло, є і темна матерія.

Вивчивши шість галактичних кластерів і спостерігаючи за кожним за допомогою космічного телескопа "Хаббл", дослідники виявили, що розподіл внутрішньокластерного світла відповідає розподілу маси темної матерії, визначеному гравітаційним лінзуванням. Розподіл рентгенівського випромінювання не відповідав результатам інших вимірів, оскільки кожен з шести кластерів піддався недавньому зіткненню з іншими. Команда сподівається вивчити більше кластерів, щоб зрозуміти, чи поширюється відповідність розподілу темної матерії і внутрикластерного світла повсюдно.

Якщо розподіл темної матерії в галактичних кластерах не буде відповідати стандартним теоретичним прогнозам, це може виявити нові властивості невпізнаних частинок.

Раніше повідомлялося про те, що вчені розробили "план втечі" інформації з чорної діри, який би не порушував всіх законів класичної та квантової фізики, і розповіли про те, як подібний експеримент можна було б провести на практиці. Для нього буде потрібний астронавт, який буде знаходитися у "горизонті подій", електрон, який він буде тримати в руках, та інформація про напрямок руху (спін) чорної діри. Вимірявши спін чорної діри і те, якими властивостями володіють частинки світла, породжувані випромінюванням Хокінга, астронавт "відпускає" електрон за горизонт подій.