ШІ створив симуляцію Всесвіту, але вчені не знають, як він працює

ШІ створив симуляцію Всесвіту, але вчені не знають, як він працює Вчені не знають, як штучному інтелекту вдалося так швидко створити симуляцію Всесвіту © realityzone.ru
Штучний інтелект точно імітував те, чому його не вчили.

Астрофізики вперше використали штучний інтелект для створення 3D-моделювання Всесвіту. Результати виявилися настільки точними і надійними, що творці не до кінця впевнені в тому, як це працює, повідомляє Naked science.

Вчені використали Deep Density Displacement Model (D3M), яку створили Центру обчислювального Інституту астрофізики Флетайрон в Нью-Йорку. Точність і швидкість роботи алгоритму не була несподіванкою для дослідників. Здивувало їх те, що він зміг точно імітувати, як буде виглядати Всесвіт, якщо змінити, наприклад, відсоток темної матерії. Хоча при навчанні ШІ не отримував ніяких даних про те, що буде, якщо змінити цей параметр.

Вчені "згодували" нейронної мережі D3M понад 8000 різних симуляцій Всесвіту, які створила інша програма. В результаті, коли дослідники запустили новий алгоритм, він зміг відтворити модель Всесвіту діаметром 600 мільйонів світлових років за 30 мілісекунд. При цьому його похибка склала менше 3% в порівнянні з програмами, які витратили на процес більш 300 годин.

Дослідники і досі не знають, як штучному інтелекту вдалося створити симуляцію всього за кілька мілісекунд. Ймовірно, він просто поєднав кілька моделей в одну, але чи так це, вченим ще належить з'ясувати.

Раніше штучний інтелект виявив ліки від малярії в зубній пасті. У ході дослідження вчені підключили штучний інтелект для аналізу того, як збудник, малярійний плазмодій, взаємодіє з триклозаном, антибіотиком із звичайної "лікувальної" зубної пасти. Цей антибіотик, як пояснюють біологи, пригнічує розмноження бактерій, заважаючи роботі одного з їхніх ключових ферментів, який відповідає за складання жирових молекул, необхідних для нормальної роботи клітинних стінок мікробів.