Польські фізики заявили про можливе відкриття нової частки на ВАК

Польські фізики заявили про можливе відкриття нової частки на ВАК Вчені заявили про можливе відкриття нової частки на ВАК
Частка була виявлена в слідах рідкісних варіантів розпаду В-мезонів.

Фізики з Польщі проаналізували характер рідкісних варіантів розпаду так званих В-мезонів на Великому адронному колайдері і виявили дивні речі, які можуть свідчити про існування часток, що не укладаються в Стандартну модель фізики. Повідомлення про це було поширене прес-службою Польської академії наук.

Як заявив Маріуш Вітек, "якщо говорити про це відкриття в термінах кіноіндустрії, то ми можемо сказати, що в минулому у нас були лише кілька кадрів, що "витекли" з очікуваного блокбастера. А тепер, образно висловлюючись, ВАК подарував і представив нам перший справжній трейлер".

Читайте також: У Великому адронному колайдері зафіксували новий вид чотирьохкваркової частки

Вчені виявили сліди існування нових часток за допомогою детектора LHCb, встановленого на ВАК. Детектор був спеціально створений для пошуку часток, які не вписуються в Стандартну модель. Фізики, що працюють на ньому, вивчають поведінку так званих B-мезонів – незвичайних частинок, що складаються з b-кварка і якоїсь іншої елементарної частнки.

За останній рік кілька груп вчених знайшли безліч натяків на те, що поведінка В-мезонів не завжди може бути описана за допомогою Стандартної моделі, але жодне зі спостережень не отримало статусу наукового відкриття через недостатню кількість накопичених даних.

Раніше повідомлялося про те, що вчені на ВАК виявили розпад на два гамма-фотона частки масою близько 700 гігаелектронвольт. Відкриття фізиків може вказувати на існування другого бозона Хіггса, який передбачений суперсиметричними розширеннями до Стандартної моделі.