Перебування в космосі стало причиною пошкодження печінки у мишей

Перебування в космосі стало причиною пошкодження печінки у мишей Подорож в космос призвело до пошкодження печінки у мишей © N+1
Гризуни провели в космосі 13,5 діб.

Американські вчені повідомили про те, що миші, які здійснили політ у космос на кораблі "Атлантіс", повернулися на Землю з ранніми ознаками пошкодження печінки. Результати досліджень вчених були опубліковані в журналі Plos One.

Як заявила провідний автор дослідження Карен Йоншер, "до цього експерименту у нас не було практично ніякої інформації про вплив космічних польотів на печінку. Ми знали тільки, що астронавти часто поверталися на Землю з симптомами, типовими для діабету, але вони, як правило, швидко проходили".

Автори дослідження вивчили зразки печінки мишей, які пробули 13,5 днів на борту шатла "Атлантіс" під час його останнього польоту в космос у 2011 році. В ході досліджень вчені виявили, що після повернення на Землю в організмі мишей активувались клітини, які потенційно можуть призвести до появи рубців, здатних викликати пошкодження органу. Крім того, в печінці у мишей, які побували в космосі, збільшилася кількість жиру і знизився вміст вітаміну А.

Як повідомляють вчені, зазвичай фіброз (ущільнення сполучної тканини і поява рубців) печінки розвивається у мишей після багатьох місяців або років прийому жирної їжі.

Раніше повідомлялося про те, що ембріони мишей вперше розвинулися в космосі. Ембріони були запущені на китайському супутнику "Шицзянь-10".