Палеонтологи вперше виявили скам'янілий мозок динозавра

Палеонтологи вперше виявили скам'янілий мозок динозавра Вік виявленої скам'янілості оцінюється в 130 мільйонів років © Jamie Hiscocks
Вік скам'янілості дослідники оцінюють у 130 мільйонів років.

Вчені заявили про те, що скам'янілість, яка була виявлена ще 10 років тому, є першим в історії науки зразком скам'янілого мозку динозавра, повідомляє ВВС.

Мозок зберігся надзвичайно добре завдяки тому, що голова динозавра відразу після смерті виявилася у водоймі з високим рівнем кислотності і низьким вмістом кисню (у разі, якщо тварина потонула в болоті або стала жертвою стрімкої повені).

На думку дослідників, мозок належав великому травоїдному динозавру, наприклад, ігуанодону. Вік скам'янілості оцінюється приблизно в 130 мільйонів років.

"Шанси на збереження мозкової тканини неймовірно малі, тому відкриття цього примірника вражає уяву", - заявив Алекс Ліу, який працював над ідентифікацією скам'янілості.

Виявлений мозок динозавра схожий на мозок сучасних птахів і крокодилів.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили рештки унікального арктичного динозавра, який отримав назву Ugrunaaluk kuukpikensis, що означає "стародавня тварина річки Колвілл". У довжину даний динозавр досягав близько 7,5 м. У часи Ugrunaaluk kuukpikensis Арктика була вкрита хвойними лісами, а середньорічна температура була +7 градусів за Цельсієм.