У Польщі знайдені останки древньої травоїдної тварини - ровесниці динозаврів - Технології - dt.ua

Палеонтологи виявили в Польщі останки стародавньої травоїдної тварини розміром зі слона

23 листопада, 2018, 14:23 Роздрукувати

Раніше дослідники вважали, що єдиними гігантськими травоїдними того в Європі того періоду були динозаври.

Розміри стародавньої тварини можна було порівняти з розмірами слона © N+1

Вчені з Польщі та Швеції виявили останки дицинодонта Lisowicia bojani, який досягав розмірів слона. Як повідомляє N+1, кінцівки у цієї травоїдної тварини росли з нижньої частини тулуба, а не були розташовані з боків, як у інших рептилій, що дозволяло їй швидше пересуватися.

Дицинодонти (Dicynodontia) — рослиноїдні синапсиди, предки сучасних ссавців, що жили з пермського (298.9 мільйонів років тому) до початку юрського періоду (190.8 мільйонів років тому) по всьому світу. Зазначається, що до початку юрського періоду ніякі предкові групи травоїдних ссавців не перевищували висоти півметра, в той час як деякі травоїдні динозаври досягали 15 метрів у висоту і важили близько 10 тонн.

Тепер же вченим вдалося виявити останки дицинодонта, який важив близько 9 тонн. Довжина його тіла досягала 4,5 метрів, а висота – понад 2,5.

У Lisowicia bojani були прямі задні кінцівки, як і в інших дицинодонтів, а також прямі передні кінцівки, розташовані під тілом, як у сучасних носорогів. Досі були відомі тріасові дицинодонти з постановкою передніх лап тільки як у рептилій — лікті розведені в сторони. Такі зміни дозволяють швидше пересуватися, при цьому знизити навантаження на суглоб і підвищити енергетичну ефективність роботи кінцівок.