Палеонтологи виявили в Китаї незвичайного "брудного дракона"

Палеонтологи виявили в Китаї незвичайного "брудного дракона" Схожий на птаха динозавр потонув у болоті © Naked Science
Схожий на птаха динозавр загинув приблизно 66-72 мільйона років тому.

Палеонтологи виявили в болоті останки невідомого виду динозавра. Колись топкий бруд болота зберіг навіть позу ящера, який відчайдушно намагався з нього вибратися. Про знахідку дослідники повідомили в журналі Scientific Reports.

Новий вид динозавра отримав назву Tongtianlong limosus – "брудний дракон по дорозі на небо". Ця назва повністю відображає знахідку, оскільки камінь, на який перетворилася трясовина, зберіг положення розкинутих передніх кінцівок і шиї тварини, витягнутої заради останнього ковтка повітря.

На думку дослідників, динозавр загинув приблизно 66-72 мільйони років тому, а кисле середовище болота, майже позбавлене кисню, дозволило останкам зберегтися на диво добре. Вчені віднесли двоногого ящера до подотряду овирапторозаврів, близьких предків птахів: вони були покриті пір'ям, позбавлені зубів і користувалися гострими дзьобами.

Як і в деяких інших динозаврів цієї групи, у "брудного дракона" був кістковий виріст на голові – можливо, як і деяким сучасним птахам (наприклад, казуарам), він допомагав приваблювати самиць.

Naked Science

Раніше дослідники заявили про те, що Tyrannosaurus rex, що жив у кінці крейдяного періоду, є інвазивним видом і прибув у Північну Америку з Азії в кінці епохи динозаврів.