Палеонтологи виявили предка всіх мавп і людини

Палеонтологи виявили предка всіх мавп і людини Палеонтологи виявили предка всіх мавп і людини © Naked Science
Вчені виявили скелет віком близько 11,6 мільйони років.

Палеонтологи виявили в Іспанії скелет примітивної мавпи, яка, на їхню думку, була предком всіх мавп і людини. Важила мавпа дивно мало – близько чотирьох – п'яти кілограм. До цього часу вчені припускали, що предки мавп і людини були досить великими тваринами.

Група вчених під керівництвом Давида Альби з Автономного університету Барселони відкопала в північній частині Каталонії кілька сотень фрагментів кісток приматів, які вдалося об'єднати в частковий скелет, який складався з черепа, частини лап, зубів і декількох частково збережених суглобів. Вивчивши його анатомію, вчені виявили, що дана істота могло бути спільним предком усіх мавп і людини. Палеонтологи назвали його Pliobates catalonia і дали неформальну кличку "Євлалія" на честь святої – покровительки Барселони.

Стародавня мавпа була схожа на гібонів. Примітивна будова зубів характерна для мартишкових, а будова черепа і співвідношення маси тіла до маси мозку близькі до гоминоїдів. Мозок у неї був теж досить невеликим – обсяг черепної коробки не перевищував 69-75 кубічних сантиметрів. Це говорить про те, що її інтелектуальні здібності були досить низькими, схожими на здатності сучасних мавп і макак. На подив учених, вага мавпи становила не більше чотирьох-п'яти кілограм. Рухалася ця мавпа повільно, судячи з її анатомії, але при цьому була досить вправною. Незвичайною виявилася будова кінцівок. Нахил зап'ястя дозволяв мавпі обережно лазити по деревах, проте лікоть виявився позбавленим рис, що дозволяють висіти на гілках (а саме ці риси відрізняють сучасних людиноподібних мавп від інших приматів). Нарешті, будова зовнішнього вуха виявилося ще більш примітивною, ніж у приматів, що передували вузьконосим мавпам.

Харчувалася знайдена мавпа в основному фруктами і м'якою їжею і жила близько 11,6 мільйонів років тому, набагато пізніше часу виділення гомінід в окреме надсемейство.

Раніше повідомлялося про те, що палеонтологи виявили новий вид пернатого динозавра. Як вважають палеонтологи, цей динозавр належить до раніше невідомого виду з сімейства дромеозаврид (Dromaeosauridae), до якого відноситься так само і широко "розрекламований" велоцираптор.