Палеонтологи виявили останки найдавніших чотириногих тварин

Палеонтологи виявили останки найдавніших чотириногих тварин Тварини мешкали на Землі близько 360 мільйонів років тому © N+1
Тварини жили на планеті близько 360 мільйонів років тому.

Вчені з університету Родса і Уппсальського університету описали два нових види чотириногих тварин, які мешкали на Землі близько 360 мільйонів років тому, незабаром після того, як на планеті з'явилися представники цього надклассу. Як повідомляє N+1, останки були виявлені в Африці, яка в ті часи входила до складу суперконтиненту Гондвана.

Наголошується, що область, в якій були знайдені скам'янілості, перебувала за антарктичним полярним колом. Раніше вважалося, що чотириногі з'явилися в тропічному і субтропічному кліматі і знахідка спростовує цю гіпотезу.

У ході досліджень вчені виявили скам'янілості ключиці Tutusius umlambo та кілька кісток черепа і ключиці Umzantsia amazana. Рештки знайшли на півдні Африки, в містечку Ватерлоо Фарм, яке в девонський період перебувало приблизно на 70 південної широти, в південному полярному регіоні. Варто зауважити, що клімат в девоні, мабуть, був досить теплий, льодовиків на планеті не було, а різниця між температурою на полюсах і екваторі була набагато меншою, ніж зараз. Але в кінці девонського-початку кам'яновугільного періоду клімат став більш суворим і настало заледеніння. Коли воно настало на місці сучасного Ватерлоо Фарм, невідомо. Але навіть якщо стародавні чотириногі його не застали, вони мешкали в досить суворому кліматі і їм доводилося кілька місяців переживати полярну ніч.

Раніше повідомлялося про те, що вчені представили нову версію загибелі динозаврів. На думку вчених, падіння астероїда на мексиканському півострові Юкатан спричинило масштабні виверження вулканів на території сучасної Індії. Значна кількість вуглекислоти і сірководню в результаті даних вивержень потрапили в атмосферу і світовий океан, що призвело до справді глобальної катастрофи.