Палеонтологи виявили невідомі раніше викопні водорості

Палеонтологи виявили невідомі раніше викопні водорості Вік водоростей становить 555 мільйонів років © N+1
Вік знахідки складає 555 мільйонів років.

Вчені виявили в Монголії рештки двох невідомих раніше видів водоростей едіакарського періоду. Як стверджують дослідники, це одні з найдавніших багатоклітинних організмів, їх вік складає близько 555 мільйонів років. Повідомлення про знахідку вчених було опубліковано в журналі Scientific Reports.

Скам'янілості були виявлені в 2015 році в біоті Зуун-Артс, яка представляє собою семиметровий шар сланцевих відкладень. Водорості одного з нових видів, Chinggiskhaania bifurcata, названого в честь Чингіз-хана, представляли собою тонкі кучеряві нитки з рідкісними відгалуженнями, які з'єднувалися у основи. Інший вид назвали за місцевістю, в якій його виявили, Zuunartsphyton delicatum. Очевидно, він представляв собою невеликі чагарники, які складалися з декількох ниток довжиною кілька міліметрів. Яким чином нитки кріпилися між собою, вчені на даний момент не з'ясували.

Як заявив провідний автор статті Стівен Дорнбос, "це відкриття допомагає нам краще вивчити життя в період, про який мало що відомо. Воно допоможе нам співвіднести зміни в давніх формах життя з тим, що ми знаємо про найдавніші умови життя на Землі".

Раніше повідомлялося про те, що палеонтологи описали найстарішу нервову систему в світі. Вік скам'янілостей, в яких вона була знайдена, становить 520 мільйонів років. Виявлені в Південному Китаї останки належали представникам кембрійського періоду, що породили членистоногих, включаючи комах, павуків і ракоподібних. Істота під назвою Chengjiangocaris kunmingensis володіла сегментованим тілом, декількома парами ніг і головою у формі серця. Довжина тіла викопної істоти сягала 10 сантиметрів.