Палеонтологи виявили найдавнішу жабу в бурштині

Палеонтологи виявили найдавнішу жабу в бурштині Вік останків жаби оцінюється в 99 мільйонів років © Naked Science
Предок жаб мешкав на Землі 99 мільйонів років тому.

Група дослідників із США і Китаю виявила в шматочку бурштину з М'янми унікальний зразок предка жаби, який жив на Землі в епоху розквіту гігантських динозаврів. Як повідомляє Naked science, вік земноводного оцінюється 99 мільйонів років, що є рекордом для останків жаб, знайдених в бурштині.

Наголошується, що до цих пір найдавніше свідчення життя жаб у вологих лісах датувалося 66 мільйонами років тому, а найстарші зразки в бурштині - 40 мільйонами років тому. 66 мільйонів років тому сталося Крейда-палеогеновое вимирання, що знищило нелітавших динозаврів і звільнило масу екологічних ніш, які кинулися заповнювати організми, що вижили. Вважається, що жаби (як і ссавці) були в числі цих істот, які виграли від загибелі конкурентів, і швидко змінювалися, освоюючи нові доступні місця проживання.

Виявлений новий вид отримав назву Electrorana limoae. Земноводне збереглося чудово, дозволивши вченим провести комп'ютерну томографію і отримати тривимірну модель давно зниклої тварини, хоча основна частина його м'яких тканин за минулий час уже розклалася. Вчені вважають, що Electrorana населяли вологі ліси, хоча анатомічно вони близькі до сьогоднішніх жаб-джерлянок і жаб-повитух, які ніяк не є тропічними.

Раніше вчені з Нанкинского інституту геології і палеонтології виявили в зразках бурштина, знайдених на півночі М'янми, дивну істоту, що нагадує павука з довгим хвостом.