Палеонтологи відкрили викопну рептилію з потужними щелепами

Палеонтологи відкрили викопну рептилію з потужними щелепами Рептилія полювала на захищену бронею здобич
Розміри рептилій можна порівняти з дрібними ящірками.

Палеонтологи з Єльського університету описали новий вид викопних рептилій, які при розмірах, порівнянних з дрібними ящірками, мали надзвичайно потужні щелепи, повідомляє Naked science.

Скам'янілі останки черепа ящірки були виявлені в штаті Коннектикут ще у 1965 році, але їхнє вивчення було розпочато тільки у 1990-х. На думку дослідників, вік останків становить 200 мільйонів років. Тоді ж учені припустили, що останки належать родичам гаттерій - представників стародавнього загону дзьобоголових ящірок.

Разом з тим, нові дані, отримані за допомогою комп'ютерної томографії і сучасних алгоритмів тривимірної реконструкції, показали, що вимерлі рептилії є представниками унікальної групи, здатними демонструвати виключно високу, за мірками своєї епохи, потужність укусу.

Рептилії отримали назву Colobops noviportensis, яка походить від латинізованого перекладу геологічної формації Нью-Хевен (New Haven - лат., Novus Portus), де і були виявлені скам'янілості. За словами дослідників, C. noviportensis відносилися до безлічі дрібних плазунів, які в той час вже відокремилися від великої гілки, що згодом утворила все безліч динозаврів і птахів.

Цей вид відрізняється досить несподіваним для таких дрібних тварин розвитком ротового апарату - з посиленням щелепи. При довжині черепа лише близько 2,5 сантиметра укус C. noviportensis був сильнішим, ніж у будь-якої іншого істоти подібних розмірів. Вчені припускають, що це дозволяло їм полювати на здобич, добре захищену бронею.

Раніше повідомлялося про те, що вчені представили нову версію загибелі динозаврів. На думку вчених, падіння астероїда на мексиканському півострові Юкатан спричинило масштабні виверження вулканів на території сучасної Індії. Значна кількість вуглекислоти і сірководню в результаті даних вивержень потрапили в атмосферу і світовий океан, що призвело до справді глобальної катастрофи.