Новини науки - Палеонтологи відкрили викопну рептилію з потужними щелепами - Технології - dt.ua

Палеонтологи відкрили викопну рептилію з потужними щелепами

26 березня, 2018, 14:33 Роздрукувати

Розміри рептилій можна порівняти з дрібними ящірками.

Рептилія полювала на захищену бронею здобич

Палеонтологи з Єльського університету описали новий вид викопних рептилій, які при розмірах, порівнянних з дрібними ящірками, мали надзвичайно потужні щелепи, повідомляє Naked science.

Скам'янілі останки черепа ящірки були виявлені в штаті Коннектикут ще у 1965 році, але їхнє вивчення було розпочато тільки у 1990-х. На думку дослідників, вік останків становить 200 мільйонів років. Тоді ж учені припустили, що останки належать родичам гаттерій — представників стародавнього загону дзьобоголових ящірок.

Разом з тим, нові дані, отримані за допомогою комп'ютерної томографії і сучасних алгоритмів тривимірної реконструкції, показали, що вимерлі рептилії є представниками унікальної групи, здатними демонструвати виключно високу, за мірками своєї епохи, потужність укусу.

Рептилії отримали назву Colobops noviportensis, яка походить від латинізованого перекладу геологічної формації Нью-Хевен (New Haven — лат., Novus Portus), де і були виявлені скам'янілості. За словами дослідників, C. noviportensis відносилися до безлічі дрібних плазунів, які в той час вже відокремилися від великої гілки, що згодом утворила все безліч динозаврів і птахів.

Цей вид відрізняється досить несподіваним для таких дрібних тварин розвитком ротового апарату — з посиленням щелепи. При довжині черепа лише близько 2,5 сантиметра укус C. noviportensis був сильнішим, ніж у будь-якої іншого істоти подібних розмірів. Вчені припускають, що це дозволяло їм полювати на здобич, добре захищену бронею.