Опубліковано останній мозаїчний знімок телескопа "Спітцер"

Опубліковано останній мозаїчний знімок телескопа "Спітцер" Туманність знаходиться на відстані тисячі світлових років від Землі © NASA
На знімок потрапила ділянка емісійної туманності "Каліфорнія".

NASA опублікувало останній мозаїчний знімок, що був зроблений телескопом "Спітцер" за п'ять днів до завершення його 16-річної місії. На знімок потрапив регіон, відомий під назвою туманність "Каліфорнія", повідомляє агентство.

Туманність розташовується на відстані тисячі світлових років від Землі і обрисами нагадує відомий американський штат. Вона довга і вузька, вигинається внизу. Червонуватий відтінок туманності, видимий в оптичному діапазоні, обумовлений газом, іонізованим потоками випромінювання зіркою Ксі Персея або Менкіб.

Зображення, яке "Спітцер" зробив в інфрачервоному світлі, показує розподіл ниток пилу в туманності.

NASA

Телескоп був запущений у 2003 році. За час своєї роботи він зробив чимало відкриттів. Зокрема, він вивчав комети і астероїди в Сонячній системі і помітив раніше невідоме кільце Сатурна. Він також займався вивченням процесів утворення планет і зірок, еволюції галактик і складу міжзоряного пилу.

Одним з найбільш відомих відкриттів "Спітцера" стало виявлення чотирьох з семи землеподібних планет системи TRAPPIST-1 – найбільшої кількості кам'янистих планет навколо однієї зірки, і визначення їхніх мас.

У 2009 році "Спітцер" повністю вичерпав запаси рідкого гелію, який його охолоджував. Але роботу телескопа продовжили. У 2016 році NASA вирішило завершити місію телескопа в 2018 році, у зв'язку з запуском телескопа "Джеймс Вебб", але закінчення місії відклали, оскільки запуск нового апарату перенесли.

NASA завершило місію телескопа 30 січня цього року.